Min födelsedag

Oohh. ahh... Aouch. Det är kanske inte helt omöjligt att man är lite seg och mör dagen efter sin födelsedag, men de menade förmodligen inte det på det här sättet... Mina stackars muskler. Som jag misshandlat er. Ni är ju egentligen bara till för att trycka på tangenter och knappar, inte att lyfta en massa saker. Men ibland måste man kavla upp ärmarna, av någon anledning som jag aldrig riktigt förstått ska man sedan spotta i dem och sen är det bara att hugga i. Anders behövde ju hjälp att flytta, och då är det såklart bara att hjälpa till, vad hade man annars varit för en polare?

Det gick dock relativt snabbt. En dryga 1.5-2 timmar vad var vi behövde, och sen var allt inne. Pust. Den sista fullproppade lådan var tung. Som jag morrade när jag bar upp den. Du vet typ: "HRRRRNnNGHH!! *frust stön*"
Ja jävlar.

Sedan stod madrid-derby på menyn, på Olearys.... trodde vi. Vi hade bokat och så, men av någon anledning var det olagligt att sända matchen utanför Spanien, som man fick veta en dryg timma innan avspark. Liksom, vem tar ett sådant beslut? Jävligt surt var det hursomhelst. Istället fick vi se Juventus-Livorno som var en ganska trist historia. Vi gick när det stod 1-0 vid 70e minuten ungefär. Efter det så lossnade det tydligen, det visade sig att Juventus till slut vann med 5-1. DOH! Men maten var iallafall fruktansvärt god. Ingen kan göra burgare som dem. Nåja, jag, Rikard och Ulf hyrde några filmer, av rätt kass klass, men det var också meningen! The Punisher som står för bad-ass action och Dodgeball som ju är en sån där läskigt fjantig amerikansk komedi. Tjockisskämt, sex-skämt, och folk som har teman i allt de gör. Sportar klädda som scouter till exempel. Vi lånade också Closer, men den var för bra för att vi skulle se den i går. Nån annan dag.

I dag är det sport på tvn som gäller, och jag har just nu inga planer på att bädda ihop sängen till en soffa. Den får nog ligga så där ett tag. På schemat finns friidrotts-VM, Inter - Udinese, Racing - Barcelona och Valencia - Villareal. Mums! För övrigt så har Arsenal öppnat Premier League med 7 poäng på tre matcher, helt klart godkänt. Speciellt om man jämnför med Manchester United som har 2 poäng efter lika många matcher. HAHA losers! Lite oroväckande är att försvararna går sönder allihopa. Jag förstår fortfarande inte vad Arsenal pysslar med så, backana går alltid sönder. Utropstecknet så här långt är helt klart Hleb, som jag inte har fattat meningen med tidigare. Men nu är han en lirare av hög klass, hoppas det fortsätter så!
För övrigt tog det inte en minut innan Kün Aguerro hade gjort säsongens första mål, lite trist bara att Real vände och vann. Deras nya Sneijder kommer att bli grymt viktig...Jag sätter en femma på att han blir säsongens spelare till och med. Nån som sätter emot?



Kommentarer
Postat av: Emily

Men fy vad irriterande.... att inte få se matchen! Vad gör spanjorerna?! Ja, Olearys har verkligen sjukt god mat. Vad roligt för lille Kun då! Duktig liten kille! : )

2007-08-26 @ 15:24:49
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Ja han är visst helt okej och inte bara liten och söt... Så fel man kan ha. Ja jag fattar inte, de visar alla andra matcher från Spanien men inte just ett Madrid derby. Jävligt svagt.
Ja det är så gott att jag inte riktigt vet om jag vill äta här hemma, det är ju inte alls lika gott :P

2007-08-26 @ 15:52:08
Postat av: Emily aka Rojiblanca

Haha, jag förstår!
Men naaaaej, det var ju roligt att han inte bara var som en liten kattunge. ; ) Fy vad surt att inte få se derbyt. Trist, trist, trist.

2007-08-27 @ 07:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0