Mina tillfälligheter

Dagens skoldag får väl kanske inte det största uttropstecknet i världen. Första kandidat lektion, lite extra plugg för att få mastern jag egentligen vill ha. Började sent, men förstår så här i efterhand inte riktigt varför vi skulle dit överhuvudtaget. Det vi fick lära oss under 45 minuters prat var att mastern räckte i två år ungefär. Och det visste jag redan. Dessutom fick jag och Rikard kaffe spillt över oss. Tur att man hade förutsett detta och hade på sig en strunttröja som ändå skulle slängas i tvätten. Ödet är schysst med en ibland.

Emily har väldigt skarpa ögon. Kan vara att hon har en lite religiös bakgrund, för jag tror banne mig hon pekade ut en livs levande ängel idag. Wow. Som Dessutom finns inom samma sal. Dubbel-wow.

Gick sedan med Rikard för att hämta tillbaka lite saker som tillhör mig, som han har lånat ganska länge. Han hittade inte åt riktigt allt ännu, men fick tillbaka det väsentliga. Och så ska jag aldrig mer påpeka att han är en riktig nörd som köper specialutgåvor av filmer som han redan har. För det betyder att han måste göra sig av med de äldre versionerna, som han påpassligt helt enkelt bara gav bort till mig och Ulf. Bara så där. En "Deluxe version" av Kingdom of heaven, och så klassikern Goodfellas som jag faktiskt inte har sett ännu. Jävligt schysst Rikard, danke a lot!

Nu är det egentligen tänkt att jag ska plugga inför i morgon, men har inte fått hem boken ännu, och tycks inte hitta den andra texten i kompendiumet, så jag verkar få dagen fri. TIllfälligheterna styr dagen.

Uppdaterad
Sevillas 22 åriga mittfältare Antonio Puerta föll ihop under helgens match och har sedan dess legat på sjukhus, där hans tillstånd varit kritiskt. TIllslut orkade visst inte hans hjärta längre och hans hjärna slutade fungera. Antonio lämnar efter sig ett Sevilla där alla älskade honom men framför allt en familj med en gravid fru i spetsen. Jag hade tänkt se Arsenals match ikväll, men nu vet jag inte känns så meningslöst med triviala saker som fotboll...


Farbror Hipp Presenterar

Jag har tidigare sagt att jag vill ha en digital fotoram, när jag väl skaffar mig en digitalkameran, det är lite lagom fånigt och nördigt, och passar mig alltså som handen i handsken, som kramar om fisken i vattnet. Vanligtvis är de dock ganska tråkiga och fula historier, men här är en som är minst sagt speciell. Och till råga på allt faktiskt billigare än en vanlig digital fotoram.

Det är nämligen ett tyskt företag som har uppfunnit en svävande fotoram, med färgglada ljusdioder. Ramen i fråga "svävar" med hjälp av två elektromagneter. Kolla vidare på prylfeber.se eller gå direkt in på www.funice.de
Denna grej kostar runt 4-500 och det är bara att hoppas för min del att den importeras in till svenska affärer i framtiden.

image51

Kommentarer
Postat av: Emily på spaning

Ängeln var fin, det förstår jag, fast jag är tjej. ; )
Ja, inte fick man mycket nytt i huvet på den där tiden. Trist, kändes onödigt att gå till skolan alls. Fast jag fick å andra sidan inte se nån ängel, eller kanske nån magisk.

2007-08-28 @ 17:13:34
Postat av: J

Njae, men jag har några magiska och religiösa uppenbarelser att ta igen, eller vad säger du? ;)

2007-08-28 @ 17:16:45
Postat av: Emily

Absolut, haha! : )
Hoppas du får en snart igen!

2007-08-28 @ 17:45:37
Postat av: mamsen

hallo hallo hallo
nu kommer det en nyfiken tant fram här ur hörnet
du VET att änglar pratar man inte om utan att mamsen får veta *skratt*
du vet ju vad jag säger om änglar *lycklig*
men du vicken polare alltså som ser till att jag har något att se på när jag våldgästar *för det var väl för min skull, eller * *hmm*
sivinit kallt är det här, så var glad du är i södern
kramisar från jag

2007-08-28 @ 18:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0