Min jäkla skola

Gud jag är så trött. Kom hem för bara en liten stund sedan, och började min skoldag klockan kvart i 9. Och samma sak i går, jävulskt, nästan overkligt långa dagar. Och jag kan ju trösta mig med att det snart är helg... Nej just det ja. Vi ska visst vara på skolan då också. Det är bara att komma hem, sova, gå till skolan och sen gå hem och sova igen.

Trodde att vi var klara, men vi behövde filma nytt material. Och det är kallt och jävligt ute nu, så det är mindre kul. Blev en jobbande lunch i redigeringsrummen, och sen åtskilliga timmar redegering. Och inte är det klart inte. Tiden tills jag åker hem kommer att vara mycket intressant. Och inte blir den mindre intressant eftersom jag har 125 spänn att leva på fram tills dess, det blir en ungefärlig daglig budget på cirka 25-30 spänn, beroende på om jag räknar dagen för resa eller inte. Så hade jag minsta lilla tanke på att ta revansh på mig själv för förra dricktillfället och gå ut på pumptömningen mellan redigeringstillfällena, så är det bara att fetglömma nu.

Ibland suger det att vara student. Och det ska bli fruktansvärt skönt att få komma hem, bara för ett litet tag. Nog för att jag har en hel hög med skolarbete även då men... Då är det i alla fall jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0