Min julrapport

Desvärre så blev det ganska mycket som jag befarade, även om jag själv började må bättre. Det gjorde dock inte resten av släkten. Oops. Nästan samtliga i släkten blev magsjuk, vilket ju inte direkt bäddar för festernas fest. Att Jimmy blev magsjuk på julafton gjorde det hela lite läskigare, han får ju inte gärna spy med sin diabetes. Vilket väl känns så där, med tanke på att även om det inte var jag som startade viruset så var det jag som var den främsta smittobäraren. Och visst spydde han större delen av julafton också. Visserligen var han utom fara, men det kändes så där kan jag ju säga. Då dessutom pappa var den enda i familjen som var helt friskt gjorde det ju också att humöret och allt fint som hör julen till fick gå bort lite grand. Inte den bästa julen någonsin kanske, även om vi gjorde vårat bästa för att göra det mysigt.

image102
Bror min var ganska sjuk, febertermometer och allt.

Julklappsutdelningen var så klart najs, även om vi fick avbryta den i tid och otid då Jimmy behövde springa iväg och spy. Men ett litet axplock av vad jag fick:

  • Mina glasögon, sen länge. Det vet ni redan.
  • En ny kamera, som jag har längtat. Den är lite skum, blixten är nämligen superstark och närbilder tenderar att få allting att se ut som att de är placerade i den beryktade långa ljusa tunneln. Jag har inte heller riktigt förstått hur fokusen vill ännu, men det kommer och det är bara att lära sig den så blir det säkert bättre.
  • En redigt varm och skön tröja, med lite ränder trot eller ej. Blev mycket förvånad då den var åtminstone några X för stor, men liten i sin storlek, och huvtröjor ska ändå vara baggy. Så helt rätt.
  • En ny klocka, en Diesel Time. Fake eller inte har jag ingen aning om, men snygg är den. På tal om vrister så fick jag också ett snyggt armband, av det mer lätta slaget. Så det är ballt, då har jag två olika stilar där, den här lätta, och det större tyngre som jag fick av Emily i födelsedagspresent. Vem kunde ana att accessoarer var så roliga?

image103
Nej okej, jag är inte den skickligaste fotografen heller, ge mig lite tid! Kom igen! ... Snälla?
  • Spider-man 3, är man nörd så är man. Filmen är väl sisådär, men att den inte skulle finnas i min samling... Nej det finns inte. Dessutom får man se Peter Parker dansa och se EMO ut. Hur värt är inte det?
  • Ett fotbollsuparspel. Ett sånt där som man hittar i halv sluskiga skämtbutiker, men jag ser faktiskt fram emot att testa den. Jag menar hur gör man fotboll ännu mer intressant? Jo genom att även tävla vid bordet! Februari med CL matcherna Zlatan - Torres och Arsenal - Milan till exempel. Då blir det åka av!
Juldagen såg lite mer stabil ut, brorsan och farsan var igång tidigt, och rockade. Rockade? Jo rockade, brorsan hade nämligen fått Guitar Hero III av mig i julklapp. Snacka om beroendeframkallande. Jag måste bara skaffa det till Ulfs PS3 sen, nåt annat är inte tänkbart. Jag menar Backyard Babies och The Hellacopters? Hallå eller? Givet ju.

image104
Brorsan rockar på!

image106
Och pappa, van musiker, likaså.

Dagen slutade dock inte alls speciellt kul. Jimmy började må mycket sämmre igen, så pass dåligt att vi tillslut fick ringa på ambulans. Inget livshotande, men absolut inte bra, då hade han spytt nonstop i flera timmar... Lyckligtvis fick han dropp och morfin på akuten, så han blev bättre. Men skulle man sammanfatta julen sitter det inte så fint. Jag måde helt jävla pyton dagen innan, de flesta av oss mådde pyton på julafton och på juldagen så blir det ambulanshämtning. Häftigt värre.

Nya tag nästa jul i stället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0