Min resa hem

... Är först i morrgon. Men jag är redo att åka hem nu, det är det som är viktigt. Visserligen är inte allt klart med hemsidan och dess video, och uppsatsen är långt ifrån färdig. Så fruktansvärt långt i från färdig. I vanliga fall hade jag haft ångest upp över öronen över detta faktum men äh. Skiter väl i det. Mycket tid att skriva den på hemma. Så hur firar du jul? Videon är i alla fall helt omarbetad de senaste dagarna, vilket känns rätt stabilt. Nu behöver jag inte skämmas varje gång jag tittar på den i alla fall. Vet inte hur många jäkla timmar jag har lagt ner på den jävla videon, och ändå få ut en halvtaskig produkt. Nåja can't win them all. Hemsidan Marlene gjort är läcker åtminstone.

Låsen på skolan fuckade sig i dag, läskigt. Trodde inte att jag skulle kunna komma mig ut. Vilken mardröm är inte det, vara inlåst på skolan? Jag hade nog skrikit mig hes i min allra högsta stämma. Kanske smyggråta lite i hissen.

Hade en timmes pratstund med Magnus Hjelte på Gestaltningsbyrån idag, om en möjlig praktikplats. Mycket trevlig kille, har haft honom som handledare tidigare med, och det verkar vara grönt ljus! En grej att slänga av axlarna åtminstone. Jag ska under mina tre månader där få jobba helt på egen hand, förutom alla möten, idébollande, materialdiskussioner osv, och antingen göra eller utveckla något de bara har på idéstadiet, redan börjat utveckla, eller rent utav hitta på ett eget projekt. Och det är på riktigt liksom. Och jag ska göra mer eller mindre allt själv, vilket också är en jävligt spännande utmaning! Budget, tidsplaneringar, projektbeskrivningar, anordna möten, styra och kanske producera innehåll, ja helt enkelt vara en projektledare för mitt eget projekt, men med den viktiga skillnaden att jag gör det i någons namn, någons rykte. Så det måste vara bra... Ibland är det häftigt med krav. De små grå har redan börjat studsa runt som små glada papparazzis (hur fan stavas det egentligen?) som har hittat Justin Timberlake pissandes på en bil eller nåt. Men väntar en stund innan jag gör någon utläggning om idéer ännu...

Vi julfikade sedan hos Marlene. Mycket mysigt. Nersläckt, tända ljus, gosig hund, fika och glögg. Vad mer kan man begära liksom?


Så då är det dags att packa... tycker alltid att det är svårt. Hur mycket ska man egentligen ta med sig? Kanske bättre med en liten packning, rör sig ju trots allt inte om så många dagar...Ska man ta med sig kavajen? Ska jag verkligen vara så finklädd någon dag? Tja... Kanske lika bra. Extra skor? ... Nä. Jag är kille, jag har ett par skor, året runt, punkt.

Klockan 15.22 börjar så min resa hem. Ser verkligen inte fram emot timmarna i tåget. Så. Extremt. Många. Timmar!
Vad ska jag underhålla mig med? Har ett gameboy, min bärbara dvd - får väl se om nån scrubs säsong antar jag, och ett nytt nummer av Level. Får väl räcka antar jag. Har en vattenflaska och 5 hårdbröd... tur att jag inte gillar att äta på tåg då. Suck. För att göra det hela bekvämare så har jag ett byte i Jörn vid 5 tiden på morgonen, och dessutom en mittenplats vid ett större bord hela vägen från Stockholm. Jag hatar att sitta i mitten. Vad är det för ett jävla påhitt? Låt mig sitta vid ett fönster eller i gången, inte inklämd mellan två, troliga, pingstvänner som diskuterar vilken kyrka som egentligen är bäst. Ipod svik mig inte nu!

Men till slut kommer jag hem. Jag har längtat så länge. Träffa mamma och pappa, och njuta av deras mat och kärlek. Spela tv-spel och skratta med Jimmy och Elin. Träffa David, Sandra och Malin, och bara göra vad som helst, de är expert på det allihopa. Och så träffa Ronja då. Som jag har längtat efter henne. Sitta och klappa henne med hennes huvud i mitt knä, kanske för de sista gångerna. Jag ska ta tillvara på dem.

Dagens låt är något förvånande You look so fine / Garbage. Lyssna på den.


Dagens katt

image101



Kommentarer
Postat av: mamsen

välkommen hem älskade pojk
du är sååååååååååååååååååååå efterlängtad

men hårdbröd o vatten......det lät inte kul alls
älskar dej mamsen

2007-12-18 @ 21:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0