Mitt 2007?

Nej. Jag har inte tänkt göra en nyårssummering. Jag tror inte att någonting bra kan komma av det, lika bra att låta bli. Listor är annars superkul, men mitt 2007 känns som ett förbannat jävla skitår, sett till det stora. Mycket frustration, konflikt, oro och en hel del ångest. Visserligen gäller det motsatta med, men jag har lite svårt att minnas det bara. Spontant var det roligaste att vi fick lägenheten, vilket inte förstås är fyskam, men innan och efter det känns det tunt. Jag skulle ju förstås kunna göra en best of med annat i stället, mer ytliga men ack så viktiga saker, men känner inte att jag riktigt har fantasin till det just nu. Kanske sen. Men för att sammanfatta, nej 2008, dig tror jag på istället.

Däremot kan jag såklart berätta om vad som har varit på gång de senaste dagarna! Igår skulle vi dra ut, Jag, David och Linus. Vilket vi också gjorde, men blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss. Efter att ha smygdruckit en liten flaska Jägermeister var mitt på stan (hihi, jag är en sån badboy, nu kommer tjejerna att flockas...nähä.) började vi med en hyfsat fin middag på Lilla Kina, friterad anka med champinjonsås skulle testas minsann. Var ganska coolt, ett slags mellanting mellan kyckling och kött, med den kanske läbbigaste såsen någonsin. God, men konsistensen var som.. ja. Nån trögflytande, slemmig vätska, ni får använda er egen fantasi för lämplig liknelse. Det var dock svårt redan där med ölen, fick verkligen kämpa för att få i mig den. Men vi hade mysigt, satt där någon timme och snackade, innan vi drog vidare till Old Williams Pub, en cool sportpub. Men där var det ännu svårare att få i sig alkoholen, jag var tvungen att ge upp efter en halv öl. Jag vet inte om det var psykiskt eller fysiskt eller en kombination men det ville sig helt enkelt inte, och jag är tillräckligt ohäftig för att förstå mina gränser. Det ville sig inte så väl för de andra herrarna heller, så Linus gick hem och jag och David bestämde oss för att se bio i stället. Vad vi ville se hade vi inte den blekaste aning om, så vi gjorde det ända rätta i sammanhanget. Vi klunsade (du vet, sten-sax-påse) i biljettkön . David vann klunsen mot min Arn och därför såg vi American gangster med Denzel Washington och Russel Crowe, den kan jag verkligen rekomendera! Så häftiga är vi. En gång nörd, alltid nörd. Får se till att festa loss ordentligt i Norrköping snart i stället. Hugo is the shit.

Idag har det varit en lillreunion, Jag, david, Cajsa och Malin reste till Malin för mat och spel och film. Var jäkligt länge sedan jag träffade Cajsa, hade näsatan glömt bort hur rolig hon är, men bara nästan. Blev påmind om mitt framtida yrke som vi sa i slutet av gymnasiet skulle vara att starta upp den "moraliskt tvivelaktiga tidningen SLICK!" så hmm...där har jag kanske ett projektarbe? Någon som vill delta? Jag kan lova ett mittenuppslag till den första som hör av sig, och den som är riktigt duktig kan till och med få vara med på framsidan. Så kom igen, jag skulle lätt spöa ut Bingo Rimer!

I morrn blir det nyårsfirande hos Sandra, då jag och David ska gästa. Hon bjuder på maten så jag och David skulle fixa efterrätt, en bärpaj. Hur ska det gå till? Det blir ett spännande sätt att sluta året på, kommer att vara bär och mjöl fulla köket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0