Mitt filmande

*crunch*

Det är ljudet av min nacke som knäcker till sig, efter att äntligen vara klar efter två dagars relativt intensivt filmande och kanske framför allt bärande av kameraväskor, kamerastativ och övrig skit. Men nu är det, förhoppningsvis över. Igår var vi alltså och filmade i Stockholm, och detta sjukligt tidigt. I alla fall om man är van student. Man bör inte vara ute på morgonen om det är mörkt, det är bara fel.

I Stockholm gick det inget vidare. Vårt intervjuoffer var inte så lätt att jobba med (även om han pratade roligt) och vi var inte alls själva på topp. Tog inga anslagsbilder, få inklippsbilder, och byttes inte på vinkel, utan det ser mycket stelt och långsamt ut, precis det motsatta målet vi hade. Det var en massa tjaffs också där vi ville filma, även om vi fick styr på det till slut, men hjulen snurrar mycket långsamt ibland. Blev rätt så stressigt efter det, vilket väl inte gjorde vår insats bättre.

Jag passar inte in i Stockholm. Hur många som helst som är uppklädda, medan man själv går omkring i en luvtröja och kameratrunkar. Maten är svindyr dessutom. Åt på NK restaurangen, 73 spänn för falukorv. Ouch. Men många roliga affärer dock, även om jag inte alls hade tid till att besöka dem.

Idag har det gått bättre, tagit revanch på vårt babysims besök. Marlene var med denna gång som kameraman, och på fyra personer var det betydligt enklare. Fick en del roliga bilder (Till exempel på mig när jag leker med en bebis! Det trodde ni ALDRIG va?)och en del bra intervjuer. Lugnande.

Sedan dess har vi filmat diverse prator, intron, och nyss var vi på judoträning för barn, för att få lite närbilder på aktiva ungar. Fan vad svårt det var att komma dit. Har ringt flera dagar i sträck, minst 5-6 gånger, utan resultat. När jag väl lyckas få tag i killen så säger han att det inte är han man ska prata med. DOH! Lyckligtvis var det betydligt lättare att få tag i den nya killen.

Nu är det chilla som gäller. Mysbyxor på. Kanske orkar jag laga mig en middag med. Champions League kanske, schysst att halvsova i soffan, kanske lite oboy till...



Farbror Hipp Presenterar

Jultemat fortsätter, och vad är mer jul än klapparna under granen? Ibland är det lite svårt med dessa klappar, helst ska det ju vara hårda paket med nåt ritkigt häftigt i, vilket inte alltid är lätt att ordna. Men kan du inte komma på nåt att ge din allra käraste i år? Varför inte ge något mjukt istället? Dig själv.

coolstuff.se säljer nämligen en "naughty knot" som är precis vad det låter som. Ett presentband, anpassat för dig och din närmaste. Kanske inte passar som en inflyttningspresent direkt, men håller du någon kär eller vill impa på en ny hunk/hunka, finns det bara en julklapp, det vet du. Kostar ca 200 spänn.

image99



Dagens katt

Bara för att det är jul. Djur i tomteluva är alltid rätt.

image100

(Hittad på http://flickr.com/photos/lamiky/328149358/)

Kommentarer
Postat av: mamsen

gud så söt kisse

oj du verkar ha haft stressiga dagar. men även kuliga dagar
se dig leka med en bebis det låter lite vaaaaaaaaa JOnas?
oj hur gick det *ler*

kramar om

2007-12-11 @ 21:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0