Min dag med Ess

Dagen till ära startade med sommarens på alla sätt värsta syssla. Gräsklippning. Huga. Det vänder sig i magen bara jag tänker på det. Men det är något som måste göras och tyvärr är det bara jag i familjen som är i stånd att göra det. Jäkla skit. Tidigt fick jag göra det med eftersom att jag hade planer för dagen. 9.20 rättare sagt. Och så började det regna också. Klippa gräs suger.

De roliga nyheterna var dock att jag skulle få träffa allas våran Sandra Ess på stan vid ett tiden. Fast nu är det ju ändå Sandra vi snackar om så det blev uppskjutet till två, som jag sedan sköt upp vidare till tre. Men bara två timmar efter planerad tid, inte så jäkla farligt ändå! Hursomhelst var det hur gott som helst att träffa henne. Vi gick väl mest planlöst omkring och gjorde lite ärenden men det var bra ändå, finns nog ingenting vi inte kan eller har snackat om...
Fortsatte sedan vidare till henne där vi gjorde en grym middag bestående av grillad tofu, svamp, paprika, majskolvar, squash och hasselbackspotatis med vitlök och olivolja. Sjukt gott.

Dagen fortsattes sedan med att vi tittade på andra säsongen av OC som hon hade införskaffat. Med häftig timing så var hon just på avsnittet som vi senast såg på i Norrköping för hundra år sedan, andra Chrismukka avsnittet där Ryans (han med rådjursögon) tjej visar sig vara hans "styvmoster"... och även Marrisas (hon med stort huvud) "styvsyster"... vilket borde göra även Marrisa till Ryans "Styvmoster". Och om jag fattat rätt så kommer Marrisas morsa senare att gifta sig med Ryans pappa så då blir de syskon på riktigt.... Plus då att han hånglade upp hans "styvmorfars" flickvän vid ett tillfälle. Jösses. Man får kanske vara nöjd med konflikterna som äger rum i denna familj trots allt.

Kvällen avslutades sen med lite basket, 21, som var mycket jämnt. Sandra vann först med 21-20 och jag vann den andra matchen med 21-20. Orimligt jämnt. Därför lät vi det bestå, och får se till att mötas senare, gärna med en eller annan till glad person!

Summa sumarum kan jag säga att det var den typ av dag och kväll som jag sett fram emot att ha så väldigt länge och bättre sällskap kan väl inte tänkas än allas våran frispråkiga och spontana dam! Så tack för det Sandra, ser fram emot nästa gång!


Farbror Hipp Presenterar

Dagens grej är något så enkelt som ett par mjukisdjur. Det som är speciellt med dem är att de är i form av olika sjukdomar, vilket gör dem till den perfekt kaxiga leksaken. "Jag är inte rädd för några små sjukdomar, jag leker med dina små sjukdomar!" ungefär. Min personliga favorit är förmodligen Gonorré, som är väldigt enkel och söt!
Inget att eftersträva i verkligheten, men är den så här söt är det banne mig frågan om det inte är värt det...
image6

Gonorrén och andra söta sjukdomar finns, förutom på din lokala sommarfest, på sidan thinkgeek.com för ungefär 6$ vardera.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: emijo

hey, visst är de nice o blogga ändå?
schysst att ni kom in precis rätt i OC.
ha en bra dag! idag ska vi åka till västerås.. farligt! haha

2007-06-16 @ 12:54:22
Postat av: J

Bloggandet är faktiskt rätt skönt, det måste erkännas. Bra att få skriva ner allt, får lättare perspektiv på saker och ting!
Jag hade glömt hur bra OC faktiskt trots allt är... kliar lite i shoppingfingret...
Tack detsamma!

2007-06-16 @ 12:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0