Min övernattning

Okej, det är inte tekniskt sett min övernattning kanske, då det inte var jag som sov över hos någon, utan någon som sover över hos mig. Men det är inte så himla lätt att hitta på rubriker som börjar på "Min" på något sätt, så det får vara. Har ni ett bättre förslag till rubrik får ni väl säga till!

Dagen började hursomhelst lite småtrist. Var på ganska dåligt humör större delen av dagen, och det blev inte bättre då Mamma skötte mitt kusinbarn. Inget fel på ungen egentligen, för att vara ett barn är den till och med rätt cool. Men är man på dåligt humör är det rätt påfrestande med folk som ständigt pratar med bäbisröst och vill att man ska titta på bebisen, för jo minsann, den kan sitta. Inte heller är det trevligt då middagskonversionerna på ett eller annat sätt alltid kommer in på barnavföring. Jo tack för maten, jag är nog färdig nu.

Men bättre blev det, Sandra skulle nämligen komma över på nördkväll! Det innebär att vi spelade det superduper läskiga skräckspelet Silent Hill, eller ja, tills vi inte vågade mer. PÅ något sätt verkar det som att jag var modigare när jag var yngre. Men vi nådde trots allt vissa framgångar, så förhoppningsvis fortsätter vi senare någon dag. Kvällen fortsatte senare med någorlunda samma tema, då vi såg en rätt psykologiskt obehaglig, men väldigt bra film. Denna obehagliga film heter Hard Candy och den handlade om en hämndlysten 14 årig tjej som lurar sig in hos en pedofil... Och binder bland annat fast honom på ett bord, tar av honom byxorna, tar fram sin skalpell och utfärdar lite poetisk rättvisa... Eller låter åtminstone honom tro att hon gör det. Huga. Men dock ack så tänkvärt, det är ganska sällan pedofili behandlas på film, annat än som riktiga jäkla psykopater. Han är en vanlig kille med jävligt sjuka böjelser som lurat småtjejer så han får fotografera dem på mer eller mindre bisarra sätt, och manipulera dem till att ha sex.  Så även fast man har noll sympatier för killen i denna film, så var det lilltjejen som är mest otäckt porträterad. Våldsam, kall, manipulerande och extremt jäkla smart. Gång på gång lurar hon pedofilen in i fällor och tortyr, så att hon ska nå sitt mål, att han ger upp och hänger sig själv. Och på så sätt tar filmen upp vad som egentligen är ett rättvist straff för en, som jag förstått det, utnyttjande, men icke våldsam pedofil?

Fullt lika våldsamt blev det inte senare, nämligen dags att sova. Därför lägger vi oss i min säng, redo att sussa och pratar därför i ungefär tre timmar till. Väl vid 4 bestämmer vi oss för att sova trots allt och vaknar upp klockan nio igen. Hurra för långa sömntimmar! Men väl värt det, jag och Sandra kan nog prata om allting och ingenting, hur länge som helst. Otroligt cool tjej.


Sedan dags att hjälpa farsan med veden. Woho. Nej det är ok, men efter ett tag blir det rätt ansträngande och tråkigt att hålla fast veden medan han sågar med nya elsågen. Vibrerade säkert en halvtimma efteråt. Men vill ju inte att de fryser ihjäl i vinter så det får det nog, trots allt, vara värt. Allvarligt talat var det lite skönt att utföra lite fysiskt arbete. Fortsätter förmodligen imorrn.


Farbror Hipp Presenterar


Här in norr är det inte alls speciellt varmt ännu, men kanske är det mer sommarvärme i södra Sverige och förr eller senare lär det bli varmt även här. Men vad gör man om man är som jag, som inte gillar när svetten klibbar och det känns som att du ligger och friteras ute på gräsmatan eller stranden? Chlas Ohlson har då den perfekta lösningen, med en minifläkt. Och det är väl inte så himla speciellt kanske ni tycker, men om den dessutom kan spruta vatten? Vi som räds hypervärmen är räddade! Inte nog med att det är en liten fläkt alltså, utan man kan även friska av sig med ett vattensprut eller två! Passar också bra till oskyldigt bus om man så vill!
kostar 29 spänn och finns i en Clas Ohlson butik nära dig!
image7

Finns i käck rosa och cool blå!

Kommentarer
Postat av: em

nice fläkt! en sån ska ja inhandla tror jag. käck rosa. :) långa sovtimmar är alltid lika underbart.
o bebisar är så gulligulligulli... förlåt!! ;)

2007-06-21 @ 19:52:41
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Jo den klår ju min blå fläkt med hästlängder tyvärr. Men alltid bra att ha en i reserv eller hur? :)
Jag skickar många mentala arga blickar för ett sådant uttalande. Nej okej de är väl lite gulliga när de inte är fulla med bajs, dräggel eller spyor.... Nästan som en karatefylla? ;)

2007-06-21 @ 22:08:04
Postat av: nae...

...så illa blir d inte med karatefylla!
klart de är bra med en i reserv, o den andra måste ju va lite mindre också. hoppas du får en toppenbra midsommarafton!

2007-06-22 @ 14:05:53
Postat av: J

Nej okej det är sant, och jag kom just ihåg att jag inte skulle racka ner på alkoholen, sorry! :p
Tack detsamma!

2007-06-22 @ 16:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0