Min Sysselsättning

Så då skrev man här igen, alldeles fast i bloggandets värld. Men det är cool, man får skriva det man tänker på, samtidigt som andra faktiskt kan läsa det. Helt klart någonting värt att använda sin tid på!

För det är ju det, att spendera tid. Jag har hittills inte gjort något speciellt här, inte träffat någon vän ännu och knappt ens min bror. Men ändå rullar tiden på betydligt snabbare än i Norrköping den senaste tiden. Till slut kommer nog tristessen att slå in dock och då är det ju bra med en sysselsättning. Det går ju inte att vakta mammas tradera konto hela dagarna liksom. Fast jag hoppas nästan att hon får mobilen hon letar efter den ser, som David sa, nästan inte ens lite användarvänlig ut och jag är alldeles kär! Som en liten bulle ungefär! Vill ha en sådan själv tror jag. Fast kanske mycket pengar och trist att byta bort sin bättre mobil, bara för att det finns en som är mycket knäppare...

Nokia 7600

Men vad ska man då hitta på för syssla åt sig själv? Jag har hittils gått i två olika funderingar:

1. Fortsätta förra årets misslyckade projekt med att lära mig att skriva med vänsterhanden, då jag är hopplöst högerhänt och skulle inte kunna skriva mitt namn med vänstern om ens mitt liv hängde på det. Om jag skulle skada högerhanden genom vanliga, alldagliga olycksfall som att mitt nya billiga diskmedel skulle fära sönder handen, är det ju perfekt att ha en andra hand man faktiskt kan använda till något annat än som en symmetriskt hängande klump. För att inte tala om att två fotade och två...händade? människor är supercoola. Tjejerna kommer bara att flockas. Jag har inte utseendet, stilen, pengarna eller charmen... men jag kan använda båda händerna! Alla sköna flickor kommer genast att knuffa undan Justin och tuffa killen från Prison Break till förmån för moi! Detta skulle då främst gå tillväga på så sätt att jag använder en "från prick till prick" alltså att man drar från en punk till nästa i rätt nummerordning, så har man till slut ritat en anka eller Marilyn Monroe.

2. Förslag nummer två är att lära sig blindskrift, eller brailleskrift som det egentligen kallas. Det funkar alltså på så sätt att det finns 6 till 8 punkter inom två spalter som tillsammans bildar en fyrkant. Sedan beroende på var punkterna finns bildas olika bokstäver och siffror. Riktigt vad jag ska ha det här till vet jag inte riktigt, tror inte att det är riktigt lika imponerande att kunna läsa blindskrift som att kunna använda båda händerna, men jag har haft fel många gånger förr. Kanske är det för mina ständigt återkommande mardrömmar om att jag blir blind. (Nej den mardrömmen har ingen koppling med min andra återkommande mardröm att jag blir våldtagen av ett motorcykelgäng.) Vad betyder dessa drömmar för övrigt? Är det någon som är en hejjare på drömtydning, eller har andra förslag på sysselsättningar, hör gärna av er!



Henry har ännu inte gett ett ordentligt svar på om han kommer att stanna i Arsenal eller ej. Vi får väl se vad som händer under denna silly season, men om Henry sticker till Barcelona för under 400 miljoner kr kommer jag för evigt att strypa mig med min Arsenal halsduk!
För övrigt så ryktas det om svenskar! Andreas Isaksson till Milan, Johan Elmander till Juventus, och Zlatan mest överallt. Jag tror inte att någon utav spelarna kommer att röra på sig, men trevligt att de är uppskattade i alla fall!
Helst hade jag kanske sett de två förstnämnda i mitt adopterade lag Atletico Madrid, tror de båda skulle passa enormt bra och hjälpa Atleti längre upp i tabellen. Men det är önsketänkade, Atletico kommer nog som vanligt att pumpa in en miljard nya, sämre, spelare som aldrig får chansen att spela in sig innan de blir sålda till någon ny klubb. Inkompetenta presidenter brukar göra så.


Farbror Hipp Presenterar

Dagens hippa, trendiga grej är till för dem som är tuffa och häftiga, lite gangster så, men fortfarande vill vara snygg och elegant när man är det.

Är du riktigt sur på någon, någon kanske försöker kidnappa din hjärtevän eller bara ställer till problem för dig i ren allmänhet är det bra att ha ett par knogjärn att skrämmas med. Än bättre då om knogjärnen är i guld eller silver med en massa bling på! Notera att jag inte uppmanar till våld eller olaga hot, jag presenterar bara.

image5
Bling-bling!

Tyvärr går de just nu inte att få tag på någon känd plats, och att importera knogjärn till Sverige lär vara olagligt. Men har ni era gangsterkontakter intakta så är väl allt möjligt! För mer information om dessa så kan ni checka in prylguiden.se

Väl mött och ha det gött!

Kommentarer
Postat av: dMARK

Du, jag har en idé... Vad sägs om att finna en sysselsättning som INTE är världens tråkigaste? ;)

2007-06-14 @ 19:42:24
URL: http://mindwaltz.wordpress.com/
Postat av: J

Du jag sa att jag var öppen för förslag! Det här är vad min fantasi kan trolla fram just nu, throw me a freaking bone man! :P

2007-06-14 @ 20:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0