Min lilla fotbollsfest

Sådärja, Sverige äntligen klara för EM! Matchen var förvisso ingen jättehöjdare, spelet gick långsamt och saknade lite udd, men vi vann, och tog oss dit vi skulle, gott så. Vi kom dessutom i en finfin seedningsgrupp, så vi kan missa de allra svåraste lagen i gruppspelet. Då behöver vi bara lära oss att spela ordentlig fotboll då så kommer allt att gå suveränt.

Anders var här och såg matchen med oss, det var mysigt. Öl, pizza och fotboll i goda vänners lag är en svårslagen kombination. Jag tyckte till och med att ölen var god, och fick inte rysattack en enda gång. Jag kanske börjar bli man till slut? Vi passade även på att se andra halvlek av kvällens skräll, England utslagna ur kvalet av Kroatien! Som vi hejade på Kroatien, de spelade jävligt schysst fotboll, och deras förbundskapten skuttade av glädje, lite som en besatt duracell kanin. Kroatien kommer att vara lite av mitt favorit lag (Efter Sverige då så klart) i sommarens EM, längtar redan nu. Och England... vad ska man säga? McClaren tog ut en blandning av överskattade engelska spelare från mittenlag, orutinerade ynglingar och ett gäng föredettingar. Inte konstigt att det går åt helvete då. Kommer förvisso kännas lite märkligt att inte ha med ett England i ett EM, men lite skönt ändå. Äntligen får sig deras hybris en smäll. Är man född i jante-land så är man i guess. Vi tjoade faktiskt mer när England blev utslagna än när Sverige kom vidare, skadeglädje och allt det där.

Varit en hel del Harry Potter på senaste tiden. Aldrig varit en fan så, men läser första boken och har under den senaste veckan sett de tre första filmerna. Visst är det lite fjantigt men... så här i jultider är det ganska schysst att fjanta ner sig litet. Jag är nog inte så vuxen trots allt, eller jag har ju förstås alltid sagt att man inte är mogen förrän man bevisat sin barnslighet. Ibland är jag tokigt mogen med andra ord.

I går kväll började Rikard och Ulf kalla mig "sprickan". Jag har inte den blekaste aning om varför. Men visst låter det lite coolt, lite farligt? Sprickan Olofsson, med rätt att lägga mig i och försvåra saker och tings relationer till varandra. sprickan är inte lika tufft som säg, väggen eller stenen, men betydligt häftigare än kudden eller andra mjuka saker. Eller Jonas för den delen. Töntnamn. Jag ska byta namn till James.


Dagens katt
Bara för att den är så förbaskat söt. Alla blir vi lite ledsna när någon äter ens kakor.

image96


Kommentarer
Postat av: mamsen

hello sprickan *S*

skulle vilja veta vad det står för (nyfiken i en strut). Det lät som en underbar kväll i går....idag har vi börjat sätta upp lite ljusstakar, du har väl kvar nått du kan pynta med`???
Här är det skyltsöndag på söndag

lev o må
vi längtar som tok nu tills du kommer
tjing

2007-11-22 @ 09:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0