Mitt äventyr på badhus

Nej okej så jävla spännande är det kanske inte. Men det var första gången på många år som jag har suttit min fot på ett badhus. Tycker de i regel är ganska läskiga. Snuskgubbar, bar hud överallt, skrikande barn och så simmning. Hatar att simma, människan är byggd för att stå med fötterna stadigt på marken, inte flaxa runt som ett vildsvin i panik. Lyckligtvis då var det ju inte jag som skulle bada, utan vi skulle filma babysim, eller åtminstone skulle vi öva på att filma babysim. Kan väl kort säga att det gick sådär, tur att det bara var övning med andra ord. Det är svårt att filma med personlighet, tar ett bra tag innan man kan hitta sin egen stil.

Trots att jag hatar barn så måste jag säga att det såg lite lustigt ut när de läskiga bebisarna flyter runt och plaskar, drog till och med på munnen litet medan jag fångade dem på band. Även föräldrarna var förvånansvärt schyssta vad gäller filmning. Jag menar det är ju ett känsligt ämne, att filma folk i baddräkt och bikini. Men det gick bra, filmade fint i backen när en ung mamma började amma. Tror inte hon skulle uppskatta att ha det på band. Något annat som kändes lite olustigt var att gå omkring med kameran i omklädningsrummet (hade så klart låst in kameraväskan i ett skåp) liksom... "Nej snälla herrn jag ska inte filma dig i duschen. Nej sa jag. Nej arrghhh, ta bort den, ta bort den!!"

Känns inte badhus överlag som en väldigt strategisk plats för pedofiler att vitsas i?


Fotboll i kväll och en viss krock infinner sig. Vad ska man egentligen titta på? Mitt Arsenal möter Sevilla, Rikards United möter Benfica och Ulfs Barcelona möter Lyon, och vi har tillgång till alla tack vare Rikards viasat guld abonnemang. Lutar dock åt Barcelona - Lyon, Kongo-Kim trots allt. Men Arsenal - Sevilla är egentligen så klart hetare.


Idag känns allt en aning lättare.



Farbror Hipp Presenterar

Jag och min allraste goda vän David har ett nödvändigt projekt på gång: Projekt Jul. Det går kort och gott ut på att julen ska räddas, och julkänslorna flöda. Detta genom att försöka komma underfund med vad som gör julen så speciell, och sen göra allt i vår makt för att förstärka den. Så har ni något speciellt som ni tycker att, fan det här är jul för mig, skriv och kommentera för tomtens skull! En sak vi anser vara enormt viktig för julen är snö. På senare år har det varit lite sisådär med den saken, och mycket av känslan har då gott förlorad. Då kanske ni säger att: "Det går ju trots allt inte göra något åt" och bommul är ju inget fullgott alternativ. Över huvudtaget. vad då göra?
Jo! På coolstuff.se kan du nämligen köpa super-snö för antingen 39 spänn för ca 3 liter, eller 200 riksdaler för 45 liter. Den här snön kommer i påsform, som man sedan blandar med vatten och vipps, så förstoras den big time och du har fin, kramvänlig snö! Det som är fiffigt är att den inte smälter bort heller, om du skulle råka befinna dig i något härligt tropiskt land till exempel, utan den ligger där och ser fin och mjuk ut. Alla drömmer vi om en vit jul.

image97



Dagens katt

Jag är ingen drickare av stora mått, förrutom när jag väl dricker då kanske, men ibland tror jag vi alla känner så. Bara lite, liiiite mer vin efter en jobbig dag. Så även katter.

image98

Kommentarer
Postat av: moran

Jag tycker allt det låter som en jätte mysig dag
kramen

2007-11-28 @ 13:07:25
Postat av: Janne

Skulle verkligen uppskatta det STORA lungnet på julafton men sen fan..
;)
Kul att läsa din blogg
Vi ses Bonke!

2007-11-30 @ 17:34:08
Postat av: J

Jorå, det är bara att du förbereder dig Janne, sen drar jag med farsan till Lundmarkshuset så blir det whiskey och vodka för fulla muggar!

2007-12-01 @ 01:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0