Min dåliga syn

Tv6 visar styggelsen Terminator 3 och jag tänkte att jag var tvungen att ge den en ny chans. Och det är fortfarande en styggelse. Jag gillar verkligen den första filmen, och nummer två är den bästa action och sf-filmen jag sett, och en av mina absoluta favoritfilmer. Sen kom trean och förstörde allt. Den gör Terminator till en skrattretande trilogi, och förstör allt som de tidigare filmerna hade byggt upp. Och som jag har förstått det så är en del fyra i produktion. Så jävla illa, man ska inte röra mästervärk bara för att man vill tjäna lite stålar! Usch och tvi säger jag. Uch och tvi!

Igår var det ju tänkt att jag skulle styra upp något , även om det var något så enkelt som en fotbollstittning med tilltugg. Det gick... sådär. Alltså förstå mig rätt nu, jag hade verkligen skitkul, bättre än på mycket länge. Fotboll, starköl, mycket skratt, samtal om barnasynder och ölflaskans konstruktion. Och så dansade vi till nåt Noise-band som Anders hittat. Mycket bättre blir det ju inte. Det som var så där, var att jag egentligen inte lyckades styra så bra. Det är inte så att jag inte träffar mina vänner, för det gör jag, eller inte har kul när jag gör det, för det har jag verkligen. Men lyckas styra, det gör jag inte, får allt som oftast nej på mina förslag. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det hela, men stoltheten börjar få sig en törn. Tar det inte som att folk inte vill umgås med mig, absolut inte, men vill de bara inte göra de grejer jag vill göra? Kanske får strunta i det helt enkelt. Inte styra, låta folk kontakta mig om de vill göra nåt. Tror det blir skönt så med flytten, att bara få hänga, och träffa vänner får jag ju göra hela tiden. Men mer samlat, och förhoppningsvis lättare att få nåt gjort.

Besök hos optikern idag. Jag visste att jag hade fått sämre syn, men gosh, när de visade skillnaden mellan glasögonen jag har nu och de jag borde ha.... Nästan så att jag borde ha svalt svalt min tunga och det var nog bara glasögonen som hindrade mina ögon från att ploppa ut! Att det var så stor skillnad kunde jag aldrig ana. Men de var mycket vänliga med mig på specsavers, och hade också det alldeles strålande erbjudandet att man får välja två glasögon för en. Och dessutom var det en kampanjvecka, så det var bara halva priset på synundersökningen med. Så jag är mycket nöjd, 2 par glasögon och synundersökning för 1525 kr. Coolt att kunna alternera mellan olika par, även om de liknar varandra till viss del. Ena paret har en halv silverram och relativt tjocka, svarta bågar och ger ett, förhoppningsvis, intelligent intryck, medan det andra paret är lite tunnare, i och för sig också den med en halvram men den går i en metalic-blå färg, som jag tyckte var lite mer sportig. Fick dessutom pengarna till det som en tidig julklapp av mor och far, vilket känns enormt skönt. Visserligen blir inte julen så spännande kanske, men det är något som jag kan ta. Synen är viktigare än mystiken under granen, så är det bara. I en nära framtid är det heller inte helt omöjligt att jag börjar med linser. Vet inte om jag vågar bara. Läskigt att pilla sig själv i ögonen. Meeeen. Kankse dags att komma över det där nu. Men nu har jag ju snart i alla fall två par bågar att leka med!



Kommentarer
Postat av: sussi

jo det blir trist på julafton men under tiden fram tills dess får du se bra *ler*
sen är det ju så i perioder att det känns som inget stämmer, o man känner sig rätt ensam på något underligt sätt..o just nu har du bra med missflyt önskar jag var närmare o friskare så jag kunde hjälpa dig mera
love you my boy
mamsen

2007-10-06 @ 11:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0