Min långa helg

På tvn rullar ID, kanal 5s program om fördomar. En mycket hysterisk kille tävlar, med sig har han tre kvinnor som är så otroligt irriterande kackliga. Kackel när folk skriker i munnen på varandra utan för avsikt att sluta eller ta hänsyn till någon annan är ganska irriterande, Hans Falén ser ut att explodera vilken sekund som helst. Kalla det Jante om du vill, jag kallar det misshandel av hörseln.

Varit en lång helg, sedan torsdag och börjar om i morrn. Kännts rätt långt, men ändå mycket skönt, ta det lugnt och riktigt, riktigt slapna av. Göra kandidatarbetet i lugn och ro. Och allt löste sig ju rätt smidigt ändå, fick använda fantasin och göra något lite annorlunda på direkten. Jag och Rikard försökte nämligen att bättra på våra nördpoäng, och det rejält. Vi skulle se alla Starwars filmer på raken var det tänkt. Vi hade planerat det mycket noga med energi, socker och fett som vapendragare i detta nördiga quest. Tror vi handlade för 350 spänn, men vi skulle trots allt titta på film i över 13 timmar. Men tyvärr. VI var inte nördiga nog, vi klarade bara fyra filmer och dryga åtta timmar film. 75% nördar bara, och det är väl ganska tryggt det med. Och ja var lugna, vi åt inte upp allting. Även om vi tryckte i oss rätt bra! Speciellt goda var baguetterna vi gjorde, med sallad, salladslök, tomater, dressing, creme cousin, mozarella och cheddarost och till sist tacco kyckling. Så jävla gott.
Nu känner jag att jag kan vara lugn, nu kan jag följa strömmen igen lite grand, jag har trots allt gjort något som tallar emot all häftig norm. Alla måste vi vara nörd ibland, så tack Rikard för att du ville vara nörd med mig, det behövde jag!

På sista tiden har jag känt en påtaglig försämrad syn. Riktigt ordentligt mycket sämre till och med. Så nya glasögon känns näst intill akuta, så det blir ett besök hos optikern på torsdag. Jag vet att jag måste ha dem och att de måste prioriteras, men jävligt olycklig timing så här i flytt-tider. Varenda sparat öre är välkommen till sådant. Och glasögon har en potential att vara svindyra. Jag kan förstås välja ett par billiga bågar, men hittills inte hittat några jag gillar. Och att ständigt gå runt med ett par glasögon man inte tycker om, det finns bara inte i min värld, så bra självförtroende har jag inte. Så det kan kanske vara värt att spendera en peng på. Jag hoppas verkligen att jag kan ta det på avbetalning, annars vet jag inte riktigt hur ekonomin löser sig. Men får väl ta det då det kommer, och hoppas på det bästa helt enkelt.

Här är de mest aktuella modellerna som jag hittat på deras hemsida, har ni någon åsikt får ni gärna dela med er av den!

image79
Specsavers bilder är inte de bästa, men Tucker är mitt förstaval, 1395 kronor för dem. Men de ser lagom diskreta och designade ut för att jag förmodligen skulle trivas i dem.


image80
Romeo är enbart ett alternativ pga priset, 595 kronor. Lite väl enkla för min smak egentligen.


image81
Ian Hi-tech är åtminstone rätt luftiga och diskreta. Ett klart möjligt val. 795 spänn.

Just nu är det tvättning som gäller till tolv. Klockan elva är det Dexter på tv, det suveräna programmet som kriminalteknikern som dessutom är massmördare i hemlighet. I morrn ska vi göra en prata övning som jag borde ha övat på, men skit samma. Jag är ganska van prata, jag kör på gammal rutin!


Farbror Hipp Presenterar
För en dryg månad sedan visade jag hur man kunde styla till datorn lite grand. Jag var helt fel ute. Jag tänkte design, då jag borde tänkt bling. Lyckligtvis är det andra som är mer vakna än mig, till exempel PatsaysNow. De har näligen utvecklat en riktigt blingad datamus, Diamond Flower. Den består nämligen till stor del av 18 karats vitt guld, och räcker inte det så har den dessutom 59 briljantslipade diamanter i en söt formation. Så gillar du din dator på riktigt, visa det! Men smakar det så kostar det, 172 900 riksdaler får du betala för dyrgripen på megagadgets, det borde den väl vara värd?

image82
Läcker liten grej va? Skulle Sex and the city tjejerna kunna motstå denna?

image83
Inzoomade diamanter, blir nästan bländad av blinget!




Kommentarer
Postat av: Kenneth

Har du sett den här sidan? Kan kanske vara till ite hjälp i glasögon djungeln..
http://www.eyetry.se/

2007-10-02 @ 08:52:05
Postat av: Emily

Jäklar.. 170 000:- !!
Men vad bra att du fick tid på torsdag! Det borde nog vara mycket möjligt med avbetalning, det tror jag. : )

2007-10-02 @ 21:04:20
Postat av: J

Oj fin länk kenneth, då skulle jag bara ha haft en kamera så jag kan ta en bild att använda :P
Ja, bara futtiga 172 000... enkla stålar. Jag hoppas verkligen att jag får avbetalning, det skulle vara mycket skönt...

2007-10-02 @ 21:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0