Min soluppgång

Har klagat och gnällt ganska mycket på min blogg den senaste tiden, jag vet. Men det mesta har kommit från hjärtat och något som jag känt har behövts skrivas ner.

Men inte idag. Visserligen har det väl inte hänt något som har ändrat på mitt tillstånd. Men jag orkar inte vara nere mer. Det passar mig illa. Jag bor bara här en vecka till. Jag har roligt med mina vänner, och jag har det ofta. Jag har skrivit klart min bokrecension och det har gått ovanligt smidigt, kanske rekordtid för en som skriver så segt som jag gör. Det finns både en uppsatsidé och en proejktidé med en bra grupp desutom. Mina kläder har till stor del torkat och jag har till och med fått tillbaka mellanskillnad på lägenheterna från studentbo. Jag har faktiskt fått sömn i natt. Och jag har till och med haft tid mitt i alltihopa att återspela ett av mina favoritpspel, Beyond Good and Evil. Ingen kan utveckla spel som fransmän. Eller spela fotboll som fransmän. Fransmän är ett fantastiskt släkte helt enkelt.

Mindre bra på att spela fotboll är svenskarna. Jag orkar inte ens gnälla över hur förbannat dåliga de var igår mot Nordirland. Det spelar liksom ingen roll, vi kommer att ta oss till EM i alla fall och jag hade då kul med gossarna. Vi lekte med kylskåpspoesi. Det måste vi skaffa till vår nya lägenhet, där kan man ju ha roligt hur länge som helst.

Något märkligt med min korridor här på Täppan är, förutom att det alltid är lera på en av toaletterna ,(nån måste springa omkring med gummistövlar här) myggorna. Stora jäkla myggor. Har inte sett en mygga på många veckor nu, men här surrar de på friskt. Men det gör mig inte så mycket. De verkar inte vilja ha mitt blod och jag är inte ute efter deras. Djurrikt här på Täppan. Finns allt mellan myggor, skitiga svin, hammarhajar och en och annan varg. Kanske borde ställa mig utanför med en megafon och uppmana folk att kolla in alla schyssta grejer här. Skulle säkert tjäna en slant.


Har hittat ett klipp från Scrubs, som är en av mina favoriterscener i serien. Saker må gå åt helvete, men det finns alltid chansen att göra allt rätt igen. Eller lära sig leva med det, och försöka glädja någon annan istället.




Allt är inte perfekt. Det finns saker att vara nere och ledsen för. Men med tiden kanske det blir bättre, kanske inte. Men jag kan inte låta det påverka mig. Man måste leva, och känna att de val man gör är de rätta och i slutändan vara stolt att man kan stå för det.

Solen går upp i morgon också.

Kommentarer
Postat av: sussi

skrattar gott

wow det är ju som ett zoo ju i ditt studentboende nu
ya man your the best

2007-10-18 @ 17:49:12
Postat av: Kenneth

Nej vet du vad, du klagar och gnäller inte bara för att du berättar hur det är i din vardag..jag tycker du skriver underbara bloggar och jag både skrattar högt och känner hjälplöshet mellanåt.
Så du tycker fransmännen är ett fantastiskt släkte..vet du en sak..dom äter sniglar..tycker det säger liksom allt om dom ;-)
Jag tycker du ska försöka få ta i ett blåsrör ifall det blir krig mellan dig och myggen..eller kanske ett luftgevär *s* vad som helst bara det är brutalt och annorlunda..jag har ju liksom en förkärlek till såna saker..*s*
Och jo då, solen går upp varje dag och den finns alltid där ovanför molnen..
Var rädd om dig på alla sätt och vis!
/Kenneth

2007-10-20 @ 12:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0