Min undanflykt

Bluuäääärrggh. Jag har nu bott i detta råtthål i en vecka, och jag hatar det minst lika mycket för varje dag som går. Seriöst, allt är fel med detta ställe. Inte ens tvättstugan fungerar, det finns en tvättmaskin vars centrifug knappt fungerar, kläderna var som om de hade blivit dränkta av en ilsken nudist. Efter två timmars torkning i torkskåpet var de fortfarande lika blöta. Så jag fick hänga upp allt på de få platser som fanns. En t-shirt hänger på en spik framför mig. Kalsonger och strumpor från spegelskåpet. Ännu mer underkläder på dörrhandtaget till mitt tvättfatrum. Och tröjor i princip hela rummet. Och jäklarna är fortfarande inte torra. Jävla ställe detta. Lite över en vecka kvar, borde inte vara så farligt men tiden går verkligen, verkligen sakta här. De kan inte ens få tid rätt, hmmph.

Borde egentligen börja skriva min essärecension som ska vara klar på torsdag, men har ingen inspiration överhuvudtaget, tänkte att det var vettigare att skriva här. Vanligtvis hade jag diskat eller dansat runt i lägenheten, men nu är det ju faktiskt så att jag varken har nåt att diska eller musik. Eller, jag har musiken men inte högtalarna, och med datorns monoljud är det lika bra att låta bli. Jag som nyss hade laddat hem discografin (alla släppta skivor) med Rage against the Machine, Goo Goo Dolls och Norah Jones. Det känns ganska tomt utan musik, vardagslivet tappar sin lilla naturliga krydda på något vis.

Skolan överhuvudtaget känns extremt motig. I morrgon har vi ytterligare ett idéseminarium, och jag har fortfarande inte kommit på nåt att göra. Sjukt egentligen, hur svårt ska det vara? Inte blev det lättare då vi idag gjorde ett studiebesök på SVT, och träffade de som ansvarar för Vetenskapsmagasinet, där en av dem är en gammal KSM elev, Johanna Becker. Och hon har inte haft nån speciell nytta av alla dessa akademiska texter. Det är efter KSM hon har lärt sig det mesta hon behöver, inte så uppigande kanske. Men nej, klart att det är en ganska bra utbildning, men jag kommer aldrig förstå denna nödvändighet av akademi och teori. Uppsatserna är alltid i fokus, och det är jävligt trist, vi hade lärt oss betydligt mer om arbetslivet om vi hade mer fokusering på det praktiska i stället. För att inte tala om hur mycket roligare det skulle vara. Men studiebesöket var mycket bra åtminstone, det verkade vara ett mycket kul jobb och ger mig nåt att kämpa för åtminstone. Ska titta på deras program om en liten stund, ska handla om dygnsrytm, vilket jag alltid har funnit fascinerande. Speciellt då jag knappt sover på nätterna nu för tiden.

Uppdatering:
Enligt ett test som fanns på SVTs hemsida var jag helt klart en klass B person, en människa som fungerar bäst på kvällen, vilket också är helt sant:

(Detta test bygger på Dygnstypindex utvecklat av Karolinska Institutet.)

Du är en kvällsmänniska

Samhället är dåligt anpassat efter dig, trots att du förmodligen är lika effektiv som andra, dock kanske först på kvällen. Kanske är ditt inre dygn lite längre än 24 timmar, vilket gör att du kan få för lite sömn när du anpassar dig efter det vanliga dygnet.

Vill du göra det lätta testet hittar du det här:

 http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?choice13.type=SELECT&choice13=50&choice16.type=SELECT&choice16=18&choice19.type=SELECT&choice19=21&forward=Se+resultatet&a=928498&choice1=61&choice1.type=SELECT&choice10=12&choice10.type=SELECT&choice4=62&choice4.type=SELECT&choice7=8&choice7.type=SELECT&d=43152&formname=928498&formtype=default_form_type&pollStart=0&pollanchor=pa928498&showResults=true&#pa928498

De flesta av er har förmodligen sett videon från TV4:s program Nattliv, där programledaren spyr i livesändning, men styr upp det på ett högst imponerande sätt. Har ni inte sett den kan ni se den här:





Det är dock inte bara Sverige som tycker detta är kul, videon har spridit sig internationellt. Humor som går över gränserna med andra ord, Nattliv sätter Sverige på kartan, det trodde vi aldrig! Det är Graham Norton show son undrar om detta kan vara sant, analyserar och intervjuar programledaren i fråga!

Krakeva1
Uploaded by Barneyk

Kommentarer
Postat av: mamsen

kämpa på grabben...........du får igen massor sedan....det gör ont så ont i mamma hjärtat....men vet att det blir bra det vänder snart.
minns du när du var liten o väntade på tomten, hur sakta tiden gick, men hur bra det vart sedan *ler*. och hur fort tiden plötsligt gick igen *turtles yeeeeeeeeeees*

kram mamsen

2007-10-17 @ 11:16:27
Postat av: Kenneth

Ja du..känner mig lite hjälplös när jag läser din blogg, kan som inte komma på ngn lösning heller åt dig. Gci en promenad med Foxer efter jag läst din blogg och funderade..jag vet inte vad du får för uppfattning om mig nu när jag nu presenterar mina lösningar.
Tvätten som inte torkar. El finns ju i din tillf. lägenhet. Ingår elen? Gör den det är mitt förslag lyyysande! Ta fram hårtorken och några gummiband. Snör åt ärmarna med 2 snoddar, och även midjan på tröjan, sen så sätter du hårtorken i halsen och startar den. Alltså är det inte genialt så säg! Samma princip kan du anv. på byxorna osv.
Håll ut Jonas, snart får du ta ditt pick och pack och flytta in i det nya stället. Jag håller alla tummar jag kan att det vänder då och saker och ting blir ljusare.

2007-10-17 @ 18:21:39
Postat av: J

Det trista då är att jag inte har en hårtork, men annars var det ett mycket gott förslag!
Det kommer absolut att bli, bättre, så är det bara. Nån gång vänder det, kanske snart till och med.

2007-10-17 @ 23:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0