Mitt öde?

Det var minsann landskamp igår, Sverige mot stolta världsnationen Lichtenstein, som sägs ha fler registrerade företag än invånare, och därmed väldigt få professionella spelare. Och tja, det märktes, Sverige lekte verkligen hem den segern. Speciellt bra var Chippen, Concha och, faktiskt, Anders Svensson. Såg matchen på lika stolta Dalkarlen, med Rikard och Ulf. Det var dags för glass och det äter jag ju ytterst sällan. Så varför inte lyxa till det? Sagt och gjort, det blev en halvliter Ben & Jerry's för mig, för 49 kr. Hysteriskt dyrt, men väl värt det, glassen är mycket tätare med mindre luft, så det blir väldigt äkta. Smaken New York Super Fudge Chunk. Det är ett lagom lätt uttalat namn eller hur? Det är i allafall chokladgrädglass med chokladbitar i mörk och vit choklad, pekannötter, valnötter och kakaoöverdragna mandlar. Rekommenderas till alla i hela världen, nån gång måste man lyxa. Senare blev det Finding Neverland med Johnny Depp, en bra film om hur karaktären Peter Pan skapades. Rörande och Depp är alltid lysande.

Kommer hem och återigen visar trean En Andra Chans med Nicholas Cage och Tea Leoni. Och självklart blir det så att jag ser den, som vanligt. Vet inte hur många gånger jag sett den ännu. Men hursomhelst, kortfattat handlar det om cage karaktärt Jack Cambell, som är en mycket framgångsrik affärsman och playboy med allt vad det innebär. Men en dag vaknar han upp på en helt annan plats, med en fru, hund och två barn och tvingas anpassa sig, och till slut njuta av tillvaron. Men då vaknar han upp ensam igen i sin ungkarlslya, och allt är borta. Men söker upp sin fru gör han igen, och tar en kopp kaffe. Hur går det sen är upp till oss, men jag är till räckligt romantisk för att hoppas att de hittar varandra igen.

Det må vara en ganska sentimental kärlekskomedi, men den fick mig att tänka. Är det verkligen så här mitt liv ska se ut, har jag gjort så mycket fel? Om jag inte hade sagt det, hade jag inte valt det, hade jag inte gjort det, så hade jag kunnat vara i en helt annan, mycket bättre situation. Eller sämre. Men alla de minsa valen verkar ha påverkan och konsekvenser. Många val känner jag att jag gjort rätt, andra är mer osäkra. Om jag kunde åka tillbaka, skulle jag göra saker annorlunda? Skulle jag bara ha struntat i vissa saker och låtat det vara? Kanske skulle jag ha varit ännu mer aktiv i mina val? Det handlar ju ändå om mitt liv, ibland kanske man borde vara mer självisk. Men jag tror inte det går. Om man går emot sig själv, och inte gör det som känns rätt, är man då verkligen sann mot sig själv? Och om man är sann mot sig själv, kan man verkligen göra andra val då? Alla val har inte varit smarta, men de flesta har varit sanna mot mig själv. Kanske det gör det lite lättare för mig att sova, att jag är rätt säker på nej, jag hade inte gjort saker annorlunda. Däremot lära mig av det jag gjort fel. Av misstag lär vi och så växer vi till slut som människor. Så ändra dina val i framtiden i stället, och hoppas att dina nära har tillräckligt mycket tålamod och ger dig tillräckligt många chanser att vara mogen de rätta valen.


Min Korridor luktar illa.


Min bok tycks inte vilja bli färdigläst. Skärpning nu. Och varför inte komma på ett bra P8 projekt när du håller på?



Farbror Hipp Presenterar
Dags att presentera en ny batteridiriven tröja, kanske den mest stylade av dem alla! Det är nämligen T-groove, T-shirten med en funkig tjej som dansar när hon hör musik, och de lika funkiga cirklarna blinkar i olika färger. Helt klart given succe på discot och inspiratör till nya dansmoves. finns på megagadgets för blott 320 kronor!

image86

Kommentarer
Postat av: mother

hjärtat,,,,du om någon är rättvis i dina val Jonas. Du är ofta hård men rättvis..Du ska göra som din sanning säger dig, men däremot kunna lyssna och ta in vad andra säger för vem vet din sanning var lite skev eller gick att rätta till...förstår du?

Sen jonas åter igen kommer hon tjat
tanten fram

tänk min korridor luktar illa men vad gör det, när jag kommer till mitt nya snart o dör ska fan inte lukta illa *S*.......Boken vill inte bli färdigläst..tänk himla bra att den är kvar så jag slipper köpa något nytt när jag har knas med pengar o är läs sugen.....bara några tankar dej pojken min, för jag älskar dej.....mamsen

2007-10-14 @ 20:29:51
Postat av: J

Fast inte lika bra då boken måste vara en 4 sidig recension som ska vara klar på torsdag. men Annars så visst :P

2007-10-14 @ 20:59:53
Postat av: Kenneth

Hej hej, vet du så där har jag också tänkt..åka tillbaka i tiden och fatta andra beslut, men..nää, det är det som varit som format oss till den vi är idag och fastän jag inte träffat dig hoppas jag inte du åker tillbaka och ändrar ngt. för du är en underbar människa, bendrar dig faktiskt lite i smyg så där. *hmm*..lät som en kärleks förklaring det där du..*S*...men det var inte riktigt så det va menat..*s*
Jag har en lösning på korridoren också, jag såg som en grej man satte in i näsan för att förhindra snarkningar..jag tror den kan bli en storsäljare om man klipper till den av wunderbaum *s*

2007-10-14 @ 21:04:28
Postat av: J

haha, ja det kanske är en idé, wunderbaums är guds riktiga gåva till folket!
Och tack för de vänliga orden, man blir alltid lite förvånad när man stöter på folk som faktiskt är alltigenom en god människa. Så tack så mycket.

2007-10-15 @ 11:32:00
Postat av: susanne

skrattar gott

ja du pappa fick ju en sådan i somras vill du låna den som man har i näsan......vilken ide kenneth gav där skratt.

2007-10-17 @ 11:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0