Min dag utan vatten

Ganska trist dag på skolan idag, fast det var ganska väntat när det trots allt handlar om kandidatkursen. Snacka om att sitta av tid. Har nog inte lyssnat ordentligt en enda av de lektionstillfällena, tur att den sista obligatoriska lektionen nu är förbi. Får väl se hur mycket mer det blir senare, är jag så pass engagerad och motiverad att jag går på en valfri lektion? Jag tvivlar faktiskt, är inte alls i form vad gäller skola.

I form är inte heller Studentbo, som för dagen tyckte det var en kul idé att stänga av mitt vatten. Eller kranen i badrummet fungerar, typ i alla fall, den sprutar i ett ojämnt tempo och det rinner brunt ur den. Mindre mysigt. Kökskranen och toaletten fungerar inte alls. Lite irriterande, ja visst. Att inte ha rinnande vatten är en av mina mardrömmar, vågar inte dricka ur vattenkranen heller då det som sagt kom brunt ur den. Så ingen vätska till i morrn, får se om jag pallar så långt, för hellre dricker jag väl smutsvatten än dör av vätskebrist. Okej man kanske inte dör av vätskebrist efter en dag men i alla fall. Gud vad jag känner mig törstig nu, kakan är alltid godast när man inte kan äta den eller hur?

Annars har det varit Scrubs för hela slanten de senaste dagarna, säsong 4 närmare bestämmt. Man tycker att en sitcom inte borde vara så jäkla fänglslande och bra egentligen, är en stark motståndare av Seinfeld till exempel. Men Scrubs är en klass för sig. Fantasifullt, rått ibland, ibland löjligt men är inte heller rädd för att prova nya grepp eller inkludera rädslor. Saker som död, smärta och rädslan att felbehandla och ansvara för andra människors liv är ständigt återkommande. Men bäst är nog ändå att den i grund och botten handlar om vänskap. Vänskap är det finaste vi har om du frågar mig.


Farbror Hipp Presenterar

Jag skulle verkligen tycka att det skulle suga att behöva sminka mig, jag menar jag förstår knappt hur en kam/hårborste fungerar. Än mindre skulle jag ha modet eller nog stabil hand för att kunna måla mig med precision. För att inte nämna hur lång tid det skulle ta. Har tjejer extra timmar per dag? Hur hinner de med allt? Eller sover de bara ett par timmar per dag, och spenderar resten av tiden framför spegeln? Jag försöker lära mig om det som krävs och all respekt åt de flickor, tjejer och kvinnor som behärskar denna konst teknik. Det är trist när folk inte kan visa sig utan, men fint när man visar upp och förstärker det konstverk man verkligen är.

Nånting jag tycker verkar extra jobbigt är att torka naglarna, efter att man har målat dem alltså. Att inte kunna röra fingrarna och inte kunna fingra på grejer exakt hela tiden... Nej jag skulle inte klara av det. Fast kanske det trots allt hade gått bra om jag hade en blåsapa. Lägg helt enkelt fingret du vill torka på apans bananplatta och låt den blåsa loss och torka dina naglar åt dig. Oerhört söt liten grej! Och vi vet alla att apor är några av de häftigaste djuren som finns, bland näbbdjur, kängurur, och kameler. Finns på coolstuff.se för 59 kronor. Skaffa dig en du med!

image70image69

Kommentarer
Postat av: The Daves

Om det rinner skit ur kranen kanske det är nån vattenledning som gått sönder och tar in jord? Eller så är det en latrin du dricker ur. Man får vara på sin vakt :O
Jag drar f.ö. hem Scrubs som en galning just nu. Tänkte se igenom alla avsnitt/säsonger i kronologisk ordning. Men det tar ju tid som jag egentligen inte borde ha...

2007-09-13 @ 00:35:10
URL: http://www.myspace.com/d_m_a_r_k
Postat av: J

Ja det var nånting de skulle fixa med angående rör, men det hindrar inte mig från att vara rädd för att dricka vattnet, bara för att jag har en aning om vad de gör ;)
Scrubs är värd tiden, så är det bara! Upptäckte till min stora förtjusning att jag knappt har sett något av säsong 4, Eureka! Speciellt då säsong 3 känns aningen sämre än de andra och det började gå utför tänkte jag. Men hittills glatt överraskad, åtminstone underhållningsmässigt, den är kanske inte djupast i världen so far.

2007-09-13 @ 01:05:07
Postat av: Emily

Hoppas vattnet fixar till sig idag. Och jag håller med.. Kandidatföreläsningarna är ju.. ja.. känns bara: Varför? Haha, vad söt apan är!

2007-09-13 @ 08:44:27
Postat av: J

vattnet är ännu inte fixat, men hoppas de tar tag i det snart...
Nej jag har ingen aning varför de har gjort det obligatoriskt, inte en ända av dem har gett något så här långt. Tvi.
Visst är apan cool! Och billig dessutom, värsta ballt!

2007-09-13 @ 10:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0