Min helg

Oh, I've been working all week I'm tired
I've been working all week and I'm
Just living for the weekend

Hey hey, I've got some money I just got paid
I got some money and I can't wait
At 6 o'clock, I'm out of here

Out there tonight is the night of my life got my name on
Run down the street adidas on my feet I'm on fire

Working all the time, work is such a bind
Got some money to spend, living for the weekend
When it gets too much, I live for the rush
Got some money to spend, living for the weekend


Jag brukar vanligtvis inte citera låtar i mina texter, men just nu kändes det väldigt passande. Hard-fi förstår mig just nu. Det har egentligen inte varit en speciellt hård vecka, åtminstone inte jämfört med vad som komma skall. Men den nya kursen är svår, och hittills relativt ointressant. Den behandlar vetenskap och hur det fungerar att kombinera det med samhället och media och ...snark. Tyvärr, inte alls speciellt intresserad så här långt. Känns som att man helst faktiskt ska vara lite vetenskapligt intresserad för detta och ja. Vi kan väl säga att förutom x-men så är det ganska kort om sådant intresse. Så man måste sitta lite på helspänn, och hoppas att man faktiskt tar in någonting överhuvudtaget som sägs på föreläsningarna. Hoppas det blir bättre, vi kommer väl in på mer intressanta aspekter av det hela snart förhoppningsvis.

Så det kändes väldigt skönt med den första riktiga helgen på länge. Där man faktiskt har gjort någonting på veckan. Utanför skolan har veckan varit alldeles strålande, umgåtts med folk, sett film, fikat, shoppat och så vidare och allt har fungerat bra. Mamma skickade dipp i posten vilket också var underbar humor! Men ändå. Helgen kändes mycket välkommen. Och den har fungerat mycket bra! Fredagen blev det ett kärt återbesök på Max och en längre stadsrunda med Emily. Vi har jagat mobiltelefon till henne och det ser ut som att det blir mitt kärleksobjekt, Samsung U600 som blir den lyckliga utvalda. Om jag kommer att bli avundsjuk? Absolut. Om tjejen har bra smak? Absolut. Men låt mig inte röra den Emily, då kommer jag bara att springa iväg med den och du kommer aldrig att se mig eller mobilen igen då jag gömmer mig i en grotta djupt inne i Vrinnevis skogar och... ja det är ju lite onödigt. Så inte röra okej?

Lördagen var det återigen den alldeles utmärkta filmen Hard Candy som stod på tur, denna gång tillsammans med Rikard. Och ja den var lika utmärkt även denna gång. Intressant att den kan vara så intressant och spännande, fast än det bara är med 4 skådelspelare, varav två av dem bara har någon minuts tid tillsamans, och att det nästan inte har någon musik i sig överhuvudtaget. Häftig film, trots eller på grund av ämnet. Sedan blev det tv-spels golf till två-tre tiden. Köpte Tiger Woods till mig själv i födelsedagspresent för 99 spänn och det var det verkligen värt. Golf är bra underhållning som tv-spel oavsett hur trist det är att titta på i tvn. speciellt om man lyssnar på bra musik till, sedan jag skaffade last-fm så har mitt musikintresse väckts till liv lite igen.

Den här dagen ska jag försöka läsa i kapp lite, har inte fått kursboken förrän idag och det är en hel del ändå som skulle läsas till i morgon. Men det känns ändå okej, hoppas jag lyckas klämma in så mycket som möjligt bara...Kanske Arsenal stream, men alldeles säkert Villareal - Real Madrid ikväll.


Farbror Hipp Presenterar

Det är en söndag när jag skriver detta och som vi alla vet så är söndagar allmän bakis och mysdag. När jag myser riktigt ordentligt så drar jag på mig ett par mjukisbrallor, en filt och mina fina tofflor i form av tjurar. Men alla har inte sköna, mjuka tofflor, och då är det faktiskt dags att införskaffa sig sådana. jag föreslår att du köper sådana som ger dig ordentligt med värme! De här slänger du in i mikron ett litet tag, och sedan håller de värmen för dina fina små fossingar, och hjälper till att skapa den perfekta mysdagen. Finns på megagadgets.se och kostar 269 spänn.
image52


Kommentarer
Postat av: Emily

Nu har jag beställt telefonen! :D
Kommer om 1-2 dagar. Peeerrfeekt.

2007-09-03 @ 09:28:08
Postat av: J

ojojoj... Var blev det ifrån och hur mycket? Snabb leverans var det i alla fall...

2007-09-03 @ 10:34:48
Postat av: Emily

Cyberphoto, ca. 3200:- inkl. frakt och 1gb minneskort. Nöjd och belåten o såg att dom skickat den idag! : )

2007-09-03 @ 18:12:31
Postat av: J

Riktigt, riktigt bra, ja... snart har du en ny mobil! :D Inte jag dock. Min mobil är ju tyvärr i bra kvalitet :P

2007-09-03 @ 21:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0