Min senaste vecka (AKA Min uppryckning, AKA rökning är dumt)

Det förra inlägget slutade verkligen i moll, men det var så jag kände och behövde verkligen skriva ner det. Men nu känns det bättre, jag försöker hålla mig positiv. Jag är förvisso ganska gnällig som person, men som enbart negativ och uppgiven får jag inte mycket uträttat. Så det var dags för en uppryckning helt enkelt. Har dessutom haft ett litet pep-talk med bossen, så nu känns det ganska kul med arbetet igen. Förhoppningsvis kan jag även lösa de problem som har uppstått.

Nu var det en dryg vecka sedan jag skrev senast, så kan ju uppdatera med höjdpunkterna sedan dess, som ni säkerligen bara dör av förväntan för att få höra:

Olearys Rikard fyllde 22 i söndags, men vi tog tillfället i akt att fira honom redan på lördag. Olearys var platsen och Rikards lag United mot Aston Villa på schemat. Jag älskar verkligen det stället. Det är högljutt, passionerat, folk och liv och fan så god mat. Killen som var så full att jag först trodde att han var utvecklingsstörd var kanske inte lika kul. Speciellt då han började veva omkring med stolar. Men överlag en helmysig kväll men jävligt fin mat. Notan var inte så ball dock. 1000 spänn delade jag och Ulf på då det ju trots allt var Richierinos dag. 3-rätters var kanske inte så jävla smart, men ibland måste man unna sig. Jag hade ju kunnat använda pengarna på något totalt ovärt istället, som cigg eller knark. Så vilken himla tur att jag inte är så jäkla korkad i alla fall! Att stödja några av jordens mest ondskefulla företag av anledningen att få cancer, skabbig andedräkt och dålig hy är så blåst att det inte är klokt. Kicken? Blandning av gift och nikotinberoende. Seriöst, nånting bättre kan ni väl använda era pengar och tid på? Hur dumt knark är behöver jag väl knappast ta up.

Gräs I måndags var det dags för rond två i tryckeriletandet. Denna gången var jag mer förberedd och hade till och med kollat upp med sattelitbilder. Nu kunde jag bara inte misslyckas, vilket jag inte heller gjorde. Däremot kom jag dit då de fortfarande hade 40 minuters lunch kvar. Så jag gjorde det enda rätta, förutom att möjligtvis sno en traktor att köra omkring med, och la mig helt enkelt i gräset, på denna strålande vårdag. Hur ofta tar ni er tid till att göra ingenting alls? Bara möta dagen, andas lite ordentlig luft och bara lägga er ner. Det lilla momentet gjorde verkligen min dag, så lite behövs det ibland. Gud vad jag längtar till senvåren eller tidig sommar innan det blir för varmt.

Jacka Okej det är inte så jäkla spännande egentligen, men jag har spanat in en jacka på Åhlens ett tag nu, och i tisdags slog jag äntligen till och köpte den. 600 spänn till, men jag behövde verkligen en ny jacka. Den senaste vårjackan jag köpte var på myrorna på gymnasiet för 50 spänn så det var dags helt enkelt. Den är lite blåsvart och har en Cantona-krage. Jag gillar den. Ett par solbrillor och en chokladcigarett, igen rökning är dumt, till den och jag är tuffast i stan. Eller nåt.

Fotboll, öl och kuddkrig I går bjöd jag in Anders och Emily till Arsenal - Liverpool, mitt lag mot Emilys Torres och Anders Crouch. Slutade väl på det enda vettiga sättet då, med 1-1. Även om jag, Bosse Petersson och alla andra normalt funtade människor förutom domaren tyckte att det var en solklar straff, och resultatet borde ha varit annorlunda. Men jag är inte bitter, jag hade väldigt kul ändå. Ölen var god, sällskapet så klart strålande bra. Obligatorisk kuddkastning också. Anders och Ulf hittade på en variant där man skulle kasta så nära mitt ansikte som möjligt utan att träffa. Glad att jag kan vara till nytta boys.

På lördag är det fest här, och utång. Länge sedan nu, det ska bli skitskoj! Kan inte bestämma mig om jag vill ha Mintu eller Jägermeister bara. En svår gåta som måste lösas. Kanske blir det Guitar Hero på fyllan för första gången? Det kommer att bli mycket spännande!


Dagens fakta


"Det är större chans att du dör av en champagnekork, än av en giftig spindel."


Tur att man inte är rik! Ölkapsylen sprättar sällan upp i ögonen.

Kommentarer
Postat av: broder

det är ju inget svårt val lille bror.... mintu så klart!!!

2008-04-03 @ 18:36:14
Postat av: J

Okej broder stor, för din skull, Mintu it is! Känns som att det är farligt att dricka dock, det är ju inte ens äckligt!

2008-04-03 @ 18:41:58
Postat av: broder

hahah nä det är ju faktikst inte äckligt! ta det bara lungt så det inte blir för mycket=P

2008-04-04 @ 10:52:49
Postat av: mamsen

HA EN SUPER BRA HELG *HM* SUP....... NÄ VARS
KRAM

2008-04-04 @ 16:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0