Mitt perfekta skott.

Det är fredag kväll. Jag är nästan pank, sitter instängd i mitt lilla, mycket stökiga rum och läser serier på datorn. Och jag är nöjd med det. Lyssnar på lättlyssnad musik i form av Gin Blossoms. Äter en bit mörk choklad. Det hela fungerar ganska bra, och skulle just nu inte byta bort det mot speciellt mycket. Visst är det alltid kul att möta folk och så, men just trivs jag med att bara vara själv. Borde göra mer skolarbete men jag ids rent inte. Skolarbete - scmolarbete. Det kan jag göra nån annan gång.

Igår blev jag kontaktad av Victor lite oväntat, och frågade om jag inte ville följa med till babylhouse för några öl. Det var alldeles strålande på alla sätt. Jag behövde faktiskt ta lite bilder där inne ifrån, och hade alltså det bästa läget jag bara kunde få för att göra det. Men det var schysst av många olika anledningar. Mest för att jag inte var med en av mina allra närmaste vänner, utan hade trevligt och träffade nytt folk.  Bara så där. Det är ju ganska ovanligt för att vara mig, blyg och osäker som jag är. Att jag trots allt kan stå på egna ben och inte bara är ett slags bihang. Men det var bara kul, och jag fick anledning att dricka en golden strike igen, den är så jävla god. Jag undrar vad de tänkte på med musiken dock? De verkade ha ett speciellt tema, att musiken bara skulle bli värre och värre. Först Lars Winnerbäck, som jag inte är någon större fan av, lite fjortisdepp. Sedan gyllene tider som är fjortisfylla. Sedan Magnus Uggla som bara är... ja. Uggla. Väntade bara på att Markolio skulle börja spelas. Lyckligtvis slapp jag.

Idag har det varit strålande väder. Det behövdes lite utomhusaktiviteter tyckte vi, så vi pumpade upp basketbollen och steg klivet ut i världen. Först gick vi till tyska torget som där Expressen hade satt upp nån EM grej. De hade en stor boll folk skulle skriva på. Jag skrev att Ljungberg var snygg. Sen blev det gamla minnen då vi bestämde oss för att dra till mina gamla hemtrakter för att spela. Smög bland annat in på Assessorn där jag bodde för, för att tvätta av oss lite. Är så svårt att tänka mig att jag faktiskt bodde där förr. Jag undrar om de som har min lägenhet nu har har målat om? Givetvis vann jag i alla fall till slut, jag är fan i mig oslagbar i 21 i det långa loppet, men det är inte det häftigaste. Det häftigaste var när jag ville stila lite nonchalant. Och lyckades. Jag vände ryggen åt korgen, sa att "hade det inte varit coolt om jag satt den?" och kastade baklänges. Och hör det där underbara schwiss ljudet när bollen går direkt i nätet.  Skulle nästan ha haft en videokamera, det skulle nog gå in i min hall of fame.


Farbror Hipp Presentar

Jag är en sådan som vill göra något medan jag sitter på toa. Läsa något, lösa korsord eller vad som helst. På den senaste tiden har jag blivit en sucker för sudoku. Snart löst 70 stycken i min alldeles förskräckligt designade sudokutidning, fylld av tecknade karikatyrer av japanska stereotyper i karatedräkter och jättetänder. Men det är ju inte alltid ett toalett besök är helt planerat, och man plockar med sig sin fula tidning. Då är det läge att plocka fram sudoku toa papperet! Det är kanske ett av världens dyraste toapapper då det kostar 70 spänn rullen, men det är det kanske värt? Är det för svårt är det bara att säga någon onliner i stil med:  kiss my ass och avsluta det man egentligen håller på med där inne. Känner du att toalettlivet är lite för tråkigt är det alltså bara att gå in på megagadgets.se och beställa!

image177
Det verkar vara lätta sudokun, så att det inte ska ta så lång tid där inne.



Dagens fakta:

"Man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten"

Men det gör väl inte så jäkla mycket. Välspenderad tid eller hur? Speciellt med Sudokupapper!





Kommentarer
Postat av: mamsen

skrattar gott

ja soduki papper kanske gör det värt sitta så mycket på toa

du jag var ju impad av baklänges skottet mot kotgen *S*

2008-04-22 @ 13:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0