Min mardröm

Bloggpaus, välbehövlig. Har varit mycket skönt mitt i all stress som kallas skolavslutning och ångest för hur jag ska kunna klara sommaren utan att bli vräkt. Men här är jag, det där är historia och jag är vid liv. Det är helt okej här i Skellefteå, en del konflikt, en del uttråkning och rastlöshet, men väl vid liv. Så var det avklarat, så kan jag fortsätta med det jag egentligen ville skriva av mig för.

Jag hade en mardröm i natt, eller kanske snarare i morse. Det är kanske inte så jättemycket att behöva skriva av sig för egentligen, så jäkla läskig var den inte, men den kändes på riktigt. En sådan där man inte vet om man är vaken eller inte.  Med all logik så förstår man att den inte var på riktigt, men det känns verkligen som att man har upplevt det. Jag hade, i drömmen alltså, sovit över hos Sandra och i drömmen hade hon vaknat okaraktäristiskt tidigt. Det förklarade hon med att det fanns en liten flicka, som tvingade henne att vakna tidigt. Under dagens lopp så tvingade den dessutom henne att utföra för vad flickan ansåg vara goda gärningar, men på ett sådant skruvat sätt, typ sno mat från överviktiga personer så att de inte går upp ännu mer. Gjorde hon inte dessa saker skulle den lilla flickan göra henne och framför allt hennes nära väldigt, väldigt illa. Sedan befinner jag mig i Norrköping, där jag sitter i en park med alla mina vänner, både hemifrån och mina kompisar där. Men någonting känns fel, och varken jag eller Sandra kan riktigt koppla av. Så tycker jag mig se konturerna av en gestalt som liknar en liten flicka som sicksackar mellan träd, och kommer allt närmare.

Helt plötsligt befinner jag mig i ett klassrum, sittandes vid en liten bänk. jag kan bara se framåt, men snart börjar jag höra en röst, snett bakåt till höger om mig. Det är en mjuk och ljuv röst som börjar förklara var jag är och att den lilla flickan sitter till vänster om mig. Jag kan nu titta och ser henne, stor ungefär som en sexåring med röda, utstående ögon, små vassa huggtänder och likblek hy. Kläderna är ruttna och håret stripigt. Rösten förklarar ännu en gång samma sak som Sandra berättade för mig, men nu är det helt klart mig det gäller. Hon börjar berätta att det även finns en tredje person i rummet vid min högra sida. Jag försöker vända huvudet dit men det går inte. Jag känner hur nacken vägrar att vända sig åt det hållet, och i panik hör jag inte längre vad rösten säger.

Så vaknar jag, liggandes på rygg med huvudet mot höger. Jag har fortfarande ett klart minne om allt som hänt, och jag vågar verkligen inte somna om. Klockan är dessutom väldigt tidig för att vara mig, just innan 8, så jag är just då helt övertygad om att det är den lilla flickans verk, och att jag har fått hennes förbannelse. Jag tänkte att jag måste ringa Sandra och fråga hur jag ska bli av med detta, vad vi ska göra åt saken, när det ju faktiskt slår mig att jag måste ha drömt alltihopa. Men det känns så verkligt, Emily, Sandra, David, Anders, ja alla nära betedde sig som om de brukar göra, jag kände hur nacken låste sig och att rösten kom från högerhållet.  Och den lilla flickan verkade så overklig men ändå helt klart verklig.


Jag hoppas att detta inte blir en återkommande dröm, en dröm där ett varelse säger att hon ska straffa mig om jag sover längre än hon vill, är ingen stabil grund för sömn. Men å andra sidan, är det något hus jag är trygg i så är det här. Och även om jag inte tror på det, så kanske jag skulle hänga upp en drömfångare. Bara för säkerhets skull...



Farbror Hipp Presenterar

Nu brukar jag förvisso inte lyssna på så mycket musik när jag är i Norrland, men när man inte gör något speciellt är det schysst att dra på sig lurarna och sätta igång MP3en. Jag har sedan länge också saknat musik på ett specifikt ställe, och det är duschen. Nu kan man ju tycka att man kan väl köpa en radio eller nåt till badrummet då men...vad är det för kul i det? Istället hade det väl varit mycket roligare att ha just din fina lilla MP3, när du är i duschen? På Coolstuff finns det ett hölje, som du kan sätta runt  din spelare, så är den alldeles vattentät. Det följer dessutom med lite snören, som gör att du kan ha spelaren runt halsen eller armen, det brukar ju vanligtvis inte vara så gott om fickor när man duschar så det var väl en god idé. Med kan man dessutom köpa ett par hörlurar som också ska vara vattentäta, som man fäster i spelaren genom en speciell sluss som inte läcker in något vatten.  250 spänn kostar detta praktiska paket!






Dagens fakta

"Elefanter är det enda djuret med fyra knän."


Vad trist för de andra djuren att inte kunna böja alla ben som de vill. Stelt värre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0