Mina sjukdagar

"Det finns ingen det är så synd om som en kille som är förkyld." Kunde inte säga det bättre själv, gamla reklam för något som jag inte längre minns. Men det är verkligen själv. Jag har gått och blivit sjuk nämligen. Det tog lång tid, sedan jag började min väg mot bättre hälsa har jag bara varit sjuk vid ett tidigare tillfälle, betydligt bättre än hur ofta det var tidigare. Men nu är det uppenbarligen här igen. Och det är sjukt synd om mig! Jag har nyss haft en sådan 15 gånger lång nysattack där det flög snor överallt, jag hostar som en kamel som rökt på tok för många camel samtidigt som jag har små baciller som bosatt sig i halsen som inte tycker att det finns någonting roligare än att skära mig med sina små bacillknivar bäst de kan.

Det är ju lagom tid till att det är vår också. Jag hade så fina tankar. Promenader, häng, fotboll... Men jag vågar inte nu. Jag vill inte smitta någon. Får hålla ut och hoppas att jag inte missar allt det roliga. På tal om roligt och fotboll så är det kvartsfinaler i Champions League nu. Hade ju också varit roligt att se i ett litet sällskap men nej... det vågar jag nog inte heller. Får bli till returerna då. Ikväll tar sig Arsenal ann Villareal, hetare möte än vad man kan tro, speciellt efter den spännande matchen i semifinalen för tre år sedan som tillintetetgjorde Riquelme på den europeiska scenen för alltid. Hoppas på repris nu!

Jag har köpt ost för första gången på snart ett år. Fucking lovely. Ost måste vara det bästa som finns. Och choklad. Och glass. Okej jag har ganska många svagheter...



Farbror Hipp Presenterar:


Bacon är ett speciellt litet kött. Det är sällan någon huvudingrediens, utan oftast någonting man slänger med som ett komplement. Det köttiga tillbehöret i knaprigt fett. Som sådant är det ju dock lite omsständigt. Visst det tar bara några minuter att steka en bit, men varför ska man behöva finna sig i det? Det finns ju alternativ, och det är svenskt! Det är nämligen Villhelm Lillefläsk's som har utvecklat bacon på flaska. Gör några sprut och du har en baconsmakande liten smet som du kan ha på allt möjligt. Mackan, pastan, frukten, som dipp till chipsen, nu kan du ha bacon till allt! En flaska motsvarar nämligen 64 bitar bacon så det blir ju mycket för pengarna.

Nej okej detta låter förskräckligt äckligt. Och det är ett aprilskämt, den finns inte ens på riktigt. Men visst hade det varit tufft?



Jätte mumsig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0