Min hemkomst

Så har man kommit hem och allting lugnat ner sig, efter nära inpå...vadå 4 veckor i Skellefteå? Nåja hemma är man och allt är väl. Rikard är sen hem, så än så länge är jag dessutom ensam hemma så det är desto lugnare. Rikard kan vara en vild kille. Stället såg precis ut som vanligt, förutom att tidningsbudet hade tapetserat vårt golv med DN, och att vår hyresvärd hade den dåliga smaken att höja vår hyra med dryga 300 spänn. Fucker, vi har ju inte ens ett vettigt tapetserat vardagsrum.

Tog tag i saker direkt och städade ur mina garderober, skulle ändå in i nytt så lika bra att rensa ur saker jag inte längre kan ha eller för den delen vill ha. Shit-friterad potatis vad det försvann saker och min garderob blev lättmanövrerad. Less is more tror jag trots allt. Fem våldsamt stoppade kassar med kläder blev över, en slags befrielse faktiskt.  På tal om att ta tag i saker så hade jag tänkt vara duktig och plugga idag, men jag tyckte att jag redan hade en så snygg avslutning på den delen, så varför göra en Sagan om ringen med 17 olika slut? Lika bra att nöja sig, för kvaliténs skull. Vi säger så.

Träffade Emily i dag för shopping, som jag saknat henne, så givetvis roligt att återse min vän igen. Införskaffade ett par tokigt billiga jeans på Dressman för en hundring, en riktig tajt historia. Byxorna alltså. Ska bli intressant att se om jag kan sitta i dem.  Avslutar shoppingen med det sexigaste inköpet någonsin, ögondroppar för linser. En liten, liten flaska för 110 jäkla spänn. Ugh. Ögondroppar kanske är som parfym. Ju mindre flaskorna är, desto dyrare. Snart kommer kändisarna att erövra linsvätskebranschen med, sanna mina ord. Varför nöja sig med ett vanligt märke när man kan ha Britney Spears eller Filip Hammars?


Farbror Hipp presenterar

Jag har aldrig varit en man som är särskilt begeistrad i friluftsliv och camping med tält fulla av kallgrader och mygg. Men det allra värsta är sovsäckar. Det är inte så att jag vägrar sova i dem, men de är så himla osexiga. Fula och obekväma då de är så trånga och benen virvlar sig och allt där i mellan. Skitdryga att rulla ihop också, brukar bli att man trycker i vild förtvivlan och hoppas på det bästa. Men på coolstuff.se finns det en ball grej, en Selk'Bag! Det är helt enkelt en overall, som extraknäcker som sovsäck. Varmt, mysigt, praktiskt och man ser ut som en michelingubbe. Whats not to like? Kostar någonstans mellan 1500 till 2000. Men Måste väl vara värt det istället för de där himla säckarna? Ni hör väl bara på ordet? Säck. Sexigt värre.

Finns dessutom i en massa fräsiga färger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0