Mina auktionskills

...Är inte höga. Gosh darnit, jag hade satt in ett oar bud på den dumma sidan mrsvensson.se, tänkta så klart att det lät fett najs, man kan vinna auktioner med dyra saker för struntsummor. Men ack, ack vad jag bedrog mig. Istället för att försöka bjuda smart med en cool strategi, vad det nu innebär i sammanhanget så tog ha-djävulen över mig, besatte mig och tog framförallt kontroll över mitt högra pekfinger som klickade på bjudknappen i vild förtvivlan. Försökte få mig en ny mobiltelefon, jag vet inte ens varför, jag har en som jag är nöjd med och som är snygg, förutom då att den inte fungerar i Norrland men hey, vad är anpassat för norra Sverige överhuvudtaget liksom? Jag kan uppmana alla som läser att strunta i sådana jäkla sidor, du kommer inte att vinna, och det är 250 spänn slängda åt helvete. Lite bitter får man vara, jag hade kunnat använda de där pengarna till massa annat kul som till exempel... ja fan vet jag, torrfoder, en kamikazeapa eller vad som helst. Hmmpf.

Mer välspenderade pengar stod bion för igår, då jag såg film med "the core of the people of the group", det vill säga Rikard, Anders och Emily. Vi såg... nånting-nånting Benjamin Buttons -nånting-nånting. Den med Brad Pitt som åldras baklänges ni vet. Mycket fin film, vackert berättad, fin berättelse, häpnadsväckande effekter och hela rubbet. Den var lång och jag trodde att det skulle göra den långsam men icke. Några små partier här och där kunde kanske filas på, men nog är den värd sina många oscars - nomineringar alltid.  Film är ganska skoj trots allt. Kommer aldrig att bli en nörd som min gode rumskamrat, men kul är det. Ska nog städa bort mina x-boxspel, så jag får en fri hylla till mina filmstaplar. Då blir de lyckliga.

Jag vill fortfarande köpa nåt. Jävla kapitalistiska samhälle!


Farbror Hipp Presenterar

Jag vet, det blir tjatigt. Men jag hatar verkligen ciggareter och röklukten. Finns få saker som är skabbigare, det är som ekvivalent med att inte duscha på två veckor för mig. Och jag är så nöjd och glad med alla förbud mot rökning inomhus. Men jag måste ändå tycka syns om rökarna. Det måste ju vara så fördömt kallt att stå där ute, en kall Januarinatt och skaka när man röker.  Förr utom all  cancer, kikhosta och trasiga lungor man får så är det ju som att sparka på en som ligger om de dessutom ska förfrysa händerna. Så kanske en Smoking Mitten kan passa? Det är alltså en tumvante, med ett litet hål i, anpassat för att stoppa ciggen i. Hur brandsäkra de är har jag ingen aning om, men man måste väl ändå se ganska tuff ut med en fet tumvante där man står och puffar? Jag tycker i allafall att det ser enormt mycket coolare ut! Ska man nu bestämt röka kan man ju lika gärna göra det med stil. 200 spänn på Megagadgets.


Kommentarer
Postat av: jossan

jag rekommenderar starkt att du håller dig ifrån dylika okynnesbudningar i fortsättningen. jag är säker på att du är skitbra på att köpa saker på normalt sätt och behovet inte försvinner!

2009-01-29 @ 19:12:56
URL: http://enstakaord.blogg.se/
Postat av: Anonym

om...

2009-01-29 @ 19:13:39
Postat av: J

Jag nöjde mig med vanlig tradera och köpte mig en fin snorgrön mp3 spelare istället, som det ska vara ;)

2009-01-29 @ 21:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0