Min action!

Pow! Blam! Kaboom!  Jepp! Det har vankats actionfilm ser ni, med allt vad det innebär. Jag gillar bra filmer, rörande dramor, intelligenta komedier och en rysligt spännande thriller. Men ibland behövs det ett par grabbar, ett par starköl, en påse chips och ett knippe Van Damme filmer. Något att skratta över, häpnas åt och unisont utbrista i manlig beundran: "Jävlar, kolla musklerna! "
Sen kan man återgå till vardagen igen. Visserligen var den ena filmen betydligt jäkla mycket sämre än jag minns den, men å andra sidan tyckte jag att det var på höjden av coolhet under högstadiet, eller kanske till och med innan jag lärt mig vad en dvd var för något... Men jag är nöjd. Dödligt nöjd, som Jean-Claude skulle ha sagt innan han sparkat sönder käkbenet på någon stackars bov.

Jävlar, kolla musklerna!


Jag har en liten kick och är lite igång: härmed efterlyser jag fest i helgen, var en liten actionhjälte och rädda oss från rastlöshetens gripande klor! jag ska till och med dricka med måtta, tro det eller ej.


Jag har ätit fisk idag! Vem fan kunde tro det efter att ha vägrat i tusen år och minst lika många dagar? Det var till och med gott. Visserligen bara en sådan panerad torskfilé, som låtsas vara något speciellt men egentligen bara är en fiskpinnes tjocka kusin, men ändå. Jag kanske börjar bli vuxen?



Farbror Hipp Presenterar:

Japaner... Hur många gånger har man inte sagt det och suckat och skakat lite på huvudet med ett förbryllat leende. Kanske är det dags igen? Prylfeber.se rapporterar om en av deras nya briljanta tekniska lösningar, en Mimi Switch. Det är enkelt sagt ett par hörlurar som tydligen har en infraröd sensor i sig, som ska kunna avmäta muskelrörelser från ansiktet. Dessa rörelser ska sedan användas som olika kommandon, som till exempel paus, play pch byt låt. Jag personligen tror att det skulle se ganska dumt ut om alla på stan med ett par hörlurar räcker ut tungan i tid och otid. För att inte tala om hur många misstag det skulle leda till... Skulle man någonsin få lyssna på en hel låt? Nej jag personligen kastar nog den idén i min namne Sverkers soptunna, men japanerna själva tror att den finns på marknaden om ett par år.



Vad är egentligen på gång med hennes tunga? Är  det verkligen klokt beslut att använda en tjej
som modell vars tunga ser ut att tillhöra en orms eller toppen på en penis?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0