Min nostalgi

Skolan började alltså om igår, men de var väl meh. Var bara en introduktion så det gav väl inte mest i hela världen kanske. Vi såg i alla fall till att göra dagens uppgift igår, och det gick faktiskt oväntat snabbt. en dryg timma för 4000 tecken är bra för oss. Vi kom fram till att man flamsade väldigt mycket när man arbetar med kompisar. Om det nu var någon överraskning. Roligare var det då att träffa Anders, var minsann ett bra tag sedan. Hjälpte honom till och med att flytta ett bord från myrorna till hans nya kommande hem på Nygatan. Ett tips, bär inte omkring bord mitt i stan. Visst får du allas uppmärksamhet, men det är inte alltid så jättelätt att väjja undan nyfikna pensionärer. Nåja, snart börjar skolan på riktigt, så då får jag väl veta vad fanken vi ska göra egentligen. Har inte brytt mig om att kolla upp det ännu, så jag lär väl bli överraskad.

Såg till slut Simpsons the movie igår, och det var väl ungefär ganska exakt det jag hade väntat mig. Som en lång, mer påkostad version av serien helt enkelt. Vilket ju är ett gott betyg, Simpsons är kung över satiren, men inget som direkt stannade kvar i tankarna speciellt länge. Väl värd en genom-kikning var den då absolut!

Istället ökade tankeverksamheten allt mer när vi kom till nybygget vid myrorna, där vi ansökt om en fyra. Allting var inte färdigbyggt, men det såg väldigt fint och bra ut. Sett bilder inifrån, och planlösningen verkar vara en dröm. Men bäst är någ ändå trots allt läget. Jag har ju alltid trivts med att bo lite avsides, och att hoppa in mitt i stan skulle vara en ganska stor omställning. Men vi tog en ganska lång promenad, och Norrköping har verkligen ett par fina parker och platser. Inte blir det sämmre när man går där nattetid och Norrköpings fantastiska ljusstättning kommer in, och framhäver den mysiga arkitekturen. Vi gick ganska långt och jag trivdes som fisken i vattnet. Det var länge sedan jag gick en sådan promenad, med någon som lika gärna kan hålla på för evigt. Jag började faktiskt känna lite hopp. Nej vi kommer förmodligen inte att få lägenheten, men vi kan ju trots allt drömma. Men den här kvällen, den kändes lite som förr. Har längtat tillbaka till förr. Så det var väldigt fint.

Vi blev lite nostalgiska när vi gick förbi handlarn på Skolgatan , där vi på temakvällen för nåt år sen stod utanför i moulin rouge kostymer stod och groggade. Eller inte jag, jag drack inte då och jag hjälpte en i gruppen med hans trasiga kasse så alla hans grejer landade överallt. Typiskt att de som var nyktra skulle klanta sig och hamna på efterkälken... men det var kul. Mindes också vår taccokväll blandat med disneymarathon, även det hos Emily. Sånt händer inte längre. Alla andra har väl vuxit upp antar jag, men jag tycker fortfarande att sånt är väldigt kul. Sen skiter jag i om det inte är tänkt att man ska göra det när man är 21. Men jag tycker att det är alldeles strålande underhållning att göra sig rolig över pedofil drak/hunden i Den oändliga historien. Nu ska jag ta det lugnt dock. Inte anstränga mig på ett tag, bara låta saker komma. Kanske blir folk intresserade och villiga igen, kanske inte. Men jag ska inte vara på alla som en igel och komma med förslag, som få ändå är speciellt intresserade av. Eller jag ska åtminstone försöka, jag vill inte gå folk på nerverna redan efter en vecka eller två i Norrköping.

Farbor Hipp Presenterar:
Dagen efter att ha sett Simpsons finns det givetvis inget annat val än att kolla in lite merchandise som hör filmen till. Mest betraktat av mig själv är givetvis allt som har med Spider-pig att göra, så varför inte börja med en fin leksak med allas vår Homer och gris? Den hittar du på amazon för dryga 20 dollar.
image50























Och öh... sen hittade jag väl ärligt talat inte så mycket mer fränt merchandise om jag ska vara ärlig. Förvånansvärt trist utbud med tanke på att det är Simpsons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0