Mitt framtida hem?

Huäch, vad äckligt mätt jag är. Vi var nyss på smultronstället i Söderköping, det vill säga glassrestaurangen där. Jösses vilka glassar de har... Vanligtvis kan jag ju inte äta mjölkprodukter utan att min mage blir helt fuckad, men nu hade jag tuggat Imodium som en galning för jag skulle fan i mig äta glass!

Som jag åt. en glass för 100 jävla spänn som hade typ allt du kan tänka sig på sig. Fy satan vad jag njöt, ska man nu äta glass får man väl se till att göra det ordentligt. Elins glass var ändå fränast, då den serverades i en pokal. Mycket sött och häftigt ställe, absolut. Hela Söderköping är enormt mysigt överhuvudtaget. Imodiumen verkar dessutom fungera bra, har då inte kännt av någonting så här långt. For sure en bestående ask i mitt medecinskåp.

För några dagar sedan var vi på IKEA, men hittade faktikst ingenting speciellt. Var ute efter en bäddsoffa men hittade ingenting vettigt där. Istället hittade jag som vanligt mina möbler på Erikshjälpen istället. En svart bäddsoffa i läder för 600 kronor. Visserligen var den lite nött här och där, men jag är trots allt en student och är mycket nöjd. ruggigt tung dock, men å andra sidan så var den ganska lätt att veckla ut, så det jämnar ut sig.

Jag, Rikard och Ulf har gjort en intresseanmällan på en k-märkt fyra som ligger på trädgårdsgatan, ganska centralt i Norrköping. Den låg på runt 110 kvadratmeter, hade tre sovrum, ett kök med diskmaskin, en större toalett med tvättmaskin och torktumlare och en till mindre toalett med. Nyrenoverad och verkar verkligen skitmysig. Eftersom att vi är tre blir den inte heller särskilt mycket dyrare för oss, speciellt med tanke på att studentbo har bestämt sig för att sänka standarden men ändå höja hyran. Så nu får vi något mycket bättre till någorlunda vettigt pris. Synd bara att de inte är hyresfria på sommaren... Visning nu redan på tisdag, och jag vet om att man inte ska ha för höga förhoppningar men...

Tänk om vi får den?!

Kommentarer
Postat av: mamsen

jag ska verkligen hålla alla tummar för att ni ska få den...är bara lite svårt att skriva med hållna tummar *hmm*
men hoppas hoppas hoppaaaaaaaaaaaaaasssssssssssssssss

2007-08-16 @ 12:24:13
Postat av: Emily

Smultronstället är ju guld! : )
Håller också alla tummar för lägenheten! Hur spännande som helst ju!

2007-08-17 @ 16:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0