Min integrerade negerboll

Styrig dag i dag, skulle jag vilja påstå. Egentligen var det dags för rond två i filming på babysim, men KSM är en mycket märklig utbildning där alla årskurser gör allting samtidigt, så självklart hade vi inte tillgång till en kamera, inte en vettig sådan i alla fall. Så det fick bli till att öva, Micaela och Rikard skulle bli tajtare i sina roller framför kameran, så att det känns rätt och bra när vi nu filmar på riktigt. Det blev aldrig riktigt bra, RIkard drog sig ur rollen. Så då får lilla jag hoppa in och agera istället. Känns som att jag har ganska mycket att göra i alla fall, det var inte mitt ansvar, meeeen. Vad göra liksom. Vår tanke var i allafall att om vi kan gå till Konsum, filma när vi handlar där och gör något så ointressant som att laga chokladbollar, och faktikst få flyt i samtalen och en säkerhet framför kameran så kan till och med det bli intressant. Tror vi faktikst lyckades rätt bra, kändes rätt stabilt ändå. Vi valde att ha blått och gult strössel istället för kokkos eller strösocker. Menade att det skulle vara negerbollar som hyllar Sverige...Fan vad roliga vi är.

Äntligen börjat fixa lite med praktikplats. Skickat cv och mailat till tidningen Level, SVT och Gestaltningsbyrån här i stan. Har inga förhoppningar, men vore onekligen skönt med en plats någonstans där man faktikst vill vara. Ska väl även skicka till NT, men vet egentligen inte om jag får ut någonting av det. Men någonstans måste man ju vara liksom. Hursomhelst suger det tjurskit att skriva CV. Liksom, vad är jag bra på, vad är mina mål? Jag vet inte! Herregud fråga nåt vettigt istället typ, vem är mest pinsam: fröken Spears eller Amy whats her face? Där har alla ett svar. Mitt är Britney just nu. Enbart för hennes Gimme gimme låt, som är fullständigt värdelös, med en video som är ännu mer fullständigt värdelös. Måste nästan titta bort av pinsamheten, så illa är det.

Och bara för att den är en klassiker som kan tittas på hur många gånger som helst: The Landlord.

Kommentarer
Postat av: mamsen

jaså ni ska ut på praktik
jag trodde det inte var någon praktik i denna kursen
trevligt hoppas verkligen du får komma någon stans där du ska trivas

läckra negerbollar *S*

2007-12-05 @ 15:32:30
Postat av: Janne

En del tycker att negerboll är nedlåtande men vad är då inte SCHWEITSERNÖT! LOL

2007-12-14 @ 20:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0