Min silly season betraktelse

Jovisst, fotbollen står mellan två säsonger och klubbarna rustar upp så mycket de bara kan. Tyvärr så har värvningarna vandrat fel håll för mitt tycke och smak. Självklart tänker jag på Henry till Barcelona, men det har jag ändå redan tagit upp för. Men vem köpte Arsenal som ersättare? En brasiliansk kroat vid namn Eduardo da Silva, som kom från den kroatiska ligan där han stänkte in 34 mål. Dock helt annan spelartyp än Henry och är snarare än Van Nistelrooy typ. Fast förmodligen flera gånger sämre. Får se om han har vad som krävs. När man ändå är inne i ämnet så ryktas även Ljunberg bort till Fiorentina. Freddie är visserligen gjord av glas men det skulle så klart också vara ett stort avbräck för min stackars klubb, som bara sänker sig hela tiden. Minns senast vi vann Premier League, utan att förlora en enda match. Suck. Gamla tider.

Sedan har vi ju så klart mr. HOT himself, Fernando Torres, som gick till Liverpool. Priset var väl dock ett helt okej pris, man fick ju dessutom Luis Garcia som spelar i spaniens landslag då och då. Men Fernando... Varför sa du som du sa? Om du vill utveckla din karriär så kan du väl ha sagt att det är så saken är, och inte att du och Atletico ska stå sida vid sida tills döden skiljer er åt? Inget snyggt sorti. Som ersättare har vi mannen med frillan, Diego Forlan, som är ruggigt överbetald. Gick för ungefär samma pris som man sålde Torres för, och det är killen inte på långa vägar värd. Men han gör ändå mycket mål, bara han blir serverad av någon. 54 mål på de senaste tre säsongerna för VIllareal tror jag det var. Imponerande facit trots allt.

Elmander är Sveriges hetaste spelare. Lyon vill ha honom, så också Svennis i Manchester City. Tror han stannar en säsong till i Tolouse med sina vackra rosa färger.

Annars var gårdagen extremt lugn. låg ute på filten och tittade på OC mest hela dagen. Vi har ju äntligen sommarvärme! Jag har sagt det för, men det är inte klokt vilket bra köp den bärbara dvdn var! På kvällen varierade jag mig med att titta på OC inne istället. Med fötterna stadigt placerade i ett fotbad och så två Aquatini till det. Guld. Det är de små detaljerna som höjer vardagen. Tillbaka i norrköping hade jag tänkt fråga Emily om hon kan lära mig ansikts Peelingens vackra konst. Du vet, ansiktsmask, ett glas rödvin och en romnantisk komedi på tvn. Oh yes

Först nu har jag insett att Paris blir sirap baklänges. Nu är det ju inte jag som är expert på Frankrike och människorna som bor där, men så söta är de kanske inte. Mer vackra i så fall va? Sliskiga då? Njaa.. Fransmännen är väl rät classy ändå? Förken Hilton är dock ganska sliskig, men inte så söt.
Nya mästaren på generaliseringar? You bet ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0