Min styrvecka

Veckan som alltså stavas med stort STYR, där dagarna är långa, nätterna korta och hjärnan tänker så mycket att den har börjat gå i spinn. Tur att jag har ett kranium som håller den inne.

Det är alltså flytt på gång. Och så ska projektet presenteras mitt i allt i hopa, så det är en hel del att göra. Har haft långa skoldagar, som har växlats med att gå till Rikard och Ulf för att styra upp lägenheten. Har bokat bil, valt möbler och grejer att inreda lägenheten med, avtalat tid för inflyttning, fixat så vi får el, packat och skruvat ner allt på väggarna, bredband, tv och så vidare. Det knepigaste är kanske att skruva ner saker. Vanligtvis är det pappa som får sköta sånt, men han är visst en bit bort, bara att låna mig lite verktyg av Anders och sätta igång. Känner mig lite manlig så. Skruvat ner hyllor och lampor är minsann inte för vem som helst. Åtminstone intalar jag mig själv det.

I morgon smäller det alltså, då smyg-flyttar jag in i förtid. Först ska vi hyra en liten lastbil och köra till Linköping för ett IKEA besök. Jag och Rikard har hittat lite snygga grejer till lägenheten, det blir nog alldeles strålande bra. Ulf kom dessutom med ett fint initiativ, att äta på Subway. Har aldrig ätit på ett sådant tidigare och tycker att det är mycket spännande! Efter alla gorbys och pasta ska det bli jävligt schysst med nåt nytt. Bara jag får pengarna på mitt konto i rätt tid, har just nu den enorma pengatillgången av 1 riksdal. Nya pengar kommer att vara mycket uppskattade. Sedan tyckte jag att det var lika bra att flytta mina grejer när vi ändå har bilen. Det kommer nog att bli nog så jobbigt att flytta Ulfs och Rikards grejer på lördag. Så det kommer förmodligen att bli en väldigt lång dag, men förhoppningsvis så ger inte mina snälla gossar upp så lätt.

image87

Den ser ganska hod ut huh? Den kommer att ligga fint i min mage!


På tal om lång dag så räknas nog denna dag med. Planering inför fredagens projektpresentation, men vi kom väl egentligen inte fram till så jäkla mycket, alla timmar till trots. Men kul hade vi, hoppas bara vi är nog fokuserade på att faktikst utföra arbetet sen! Blev väl kanske för mycket skratt och "Tea bag that hoe!". Men vafan, nån dag måste man bara få flippa. Det fixar sig säkert ändå.

Halv nio ska vi hämta nycklarna i morrn. Känns så jäkla spännande, hoppas jag faktiskt kan lyckas sova i natt! Fler långa dagar ohoy. Sen helgen efter...fyfan vad vi ska dricka och släppa loss är det tänkt. Ska bli underbart. Men nu måste jag packa ner min lägenhet på Täppan.

Arsenal vann med 7-0 i går mot Slavia prag i CL. Så jävla stort, och så jävla bra de är i år. Ska bli alldeles underbart att följa mitt lags säsong.



Farbror Hipp Presenterar
Var ett tag sedan jag skrev en Farbror Hipp, men har inte haft lust helt enkelt. Men nu ska jag visa nåt småcoolt igen! Det är nämligen företaget Heely som har tagit fram en ny sko som påminner om en Xbox 360 kontroll. Är man en nörd är det väl lika bra att visa det eller hur? Skon finns dessutom i ett antal olika färger att välja på. Finns dock inte till salu i dagsläget, men följ prylfeber.se om uppdateringar i skoämnet!

image88

Tyvärr hittar jag bara bild på sulan. Men i alla fall!



Dagens katt
Prylarna tar inte slut, men de flesta häftiga grejer som man köpa börjar vara berättade om redan. Så jag tänkte att jag kanske kunde smygstarta en ny kategori, och du läste rubriken; dagens katt. Katter kan vara enormt coola djur, speciellt på Internet när man lägger till en kul text. I det verkliga livet rockar fortfarande hundar, men inget klår en katt på nätet.

image89
Visserligen han inte katten och hajen fram i tid, men väl tänkt i alla fall! Katter kan man alltid lita på.


Kommentarer
Postat av: sussi

känner ända hit hur jäkla glad o förväntansfull du är

o krya på dej gubben
krammmmmmmmmmmmmmmmmm

2007-10-24 @ 22:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0