Min stank.

Gud vad jag måste lukta. Det är helt klart värt det, men jag måste verkligen stinka. Jag har ätit ett ton vitlök känns det som. Vilket jag nästan har, har starkt underskattat makten hos vitlöken. Tre små klyftor räcker tydligen väldigt långt. Jag försöker att inte äta så mycket dressing förstår ni, har börjat en mycket, mycket modifierad version av ett sundare liv. Det betyder att jag äter pretty much samma som förr, men byter bort choklad mot bäcksvart sådan, äter mer grönt och studentpastan har bytts bort mot en fullkornig sådan. Och så har jag börjat träna så smått, vilket leder mig in till steg två i min stank.

Jag har nämligen inhandlat lite träningsgrejer! Jag hade planerat att börja gå på gym, men jag tycker det kostar så förbannat mycket. Så jag provar lite hemma först, ser om det funkar. Och det har jag alltså gjort i kväll vilket för oss till stank två, svettlukten. Men det var den värd, det var ofantligt skönt att träna igen. Det är underskattat att använda musklerna helt enkelt.

Vad har jag då införskaffat mig? Jo det ska jag allt tala om!

  • Ett par vristvikter, på 1.5 kilo vardera som man kan sätta fast runt handlederna eller runt vristerna. Jag har haft dem runt vristerna en stor del av dagen, men i främsta laget är de alltså till för att använda som en slags hantlar, vilket jag också då så klart har testat dem som. Fungerar alldeles utmärkt. Om man sedan kan kombinera dem med vardagssysslor är det väl alldeles strålande. Som att spela tv-spel, tänk att man kan få ut mer än nördgasm av det kanske?


image136
Så ser de alltså ut. Cheka in spirorna för övrigt, wow va?

  • En Ab roller. Typsik tv-shops grej, men den var billig så jag tänkte att det kanske var lika bra att testa den. Den var verkligen jobbig att använda, så förhoppningsvis är den effektiv. Lär nog kännas i magen i morrn... Men ganska söt är den allt.
image137
Ganska söt ändå. Men man ser nog ganska fånig ut när man använder den.


Hade också beställt efter lite nördigare grejer som kom idag, Resident Evil 4 som är ett alldeles briljant spel. Inte lika coolt och skrämmande som Silent Hill, men spelmässigt är det alldels fantastiskt. Även om det enda budskap jag hittills har fått utav det så här långt är att det är att spanska bönder är arga och ganska svåra att döda.

I paketet låg också säsong 5 av Scrubs. Och den serien är som redan söndertjatat om, bäst i världen. Punkt. Och Sarah Chalke är fortfarande så jävla het. Punkt.

Såg förresten en cool film i går, Fjärilen i glaskupan, en fransk, så klart sann, film om en moderedaktör som får en stroke som gör honom handikappad i hela kroppen förutom ena ögat. Och genom att kommunicera med det ögat lyckas han skriva bok om hans sjukhusvistelse. Fantastiskt. Coolt med förstapersonsperspektivet för övrigt. Finns dock en ganska läbbig scen då de syr igen hans tveksamt fungerande öga medan man får se det från det ögats perspektiv. Starkt.



Kommentarer
Postat av: mamsen

men gud så härligt o hlra
jag ska börja leva lite sundare med *
ler*
men godis en gång i veckan måsta jag få *S*

love you

2008-02-14 @ 21:48:25
Postat av: Davo

"Spanska bönder är arga och ganska svåra att döda."

Quote for fucking truth! xD

2008-02-14 @ 22:54:26
URL: http://www.myspace.com/d_m_a_r_k
Postat av: J

Absolut, speciellt tills motsatsen är bevisad. Spanjorer är ett mäktigt folk.

2008-02-14 @ 23:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0