Mina måndagsbetraktelser

Måndag alltså. Undrar vad jag ska göra nu? Det är lite nystart, ny vecka, nytt projektblock, nya utmaningar. Har mailat min "chef" angående om att besöka hans kontor för lite brainstorming, men inte fått något svar. Antar i och för sig att det är ganska lugnt, terminen börjar ju tydligen inte förrän onsdag ändå. Så vad ska man göra? Nu har jag varit ledig i ett par dagar, vilket så klart är enormt skönt, men det är lätt att bli för avslappnad. Jag gillar inte att gå sysslolös för länge, blir rastlös. Jag borde åtminstone gå till skolan och skaffa mig lite cash, har ett par gammla kvitton för stockholmsresor som jag ska kvitera.

På tal om cash, det här med csn är aldrig lätt. Har nu registrerat mig och skickat in studieförsäkran, men inte betalat kåravgiften, eftersom att jag har den offantliga summan 50 kronor till godo. Så frågan är om man måste ha betlat den för att vara registrerar? Det är en logisk kullerbytta, du måste betala för att få pengar, men för att kunna betala måste du få pengar. Suck. Får väl se vad som händer om ett par dagar.

Vår hyresvärd har tydligen försökt få tag på oss nu på morgonen, men vi snarkade allihopa. Undrar vad han kan tänkas vilja? Blir alltid nervös av sådant. Det enda busstreck jag kan komma på att vi gjort är att jag i går vände på grannens välkomstskyllt, eftersom att det på andra sidan står "dra åt helvete!" och jag tycker att sådant är enormt charmigt. Där var jag kanske för stygg. Meh.

Såg the Saw igen med Rikard, Emily och Frida. Det är alltid roligt att kolla på film med dessa damer, de lever sig in i filmerna så bra. Är nåt läskigt skriker de, och som de skriker. Det var inte filmen som var läskigast, även om den är psykologisk och så, utan reaktionerna. Mer skräckfilm säger jag! Men varför glömde jag att fota? Människor som gömmer sig under filtar och sneglar upp då och då är klockrena fotoobjekt. Darn!


Farbror Hipp Presenterar

Boy, det var länge sedan va? Har legat lite tommt på den fronten på senaste tiden, men nu har jag hittat något jag gillat igen. Jag är som ni kanske vet, barnsligt förtjust i sugrör. Allt blir lite godare, lite häftigare om man har ett rör att suga det från. Men jag gillar inte alla. De här stela pinnarna är oftast färgglada, men ack så opraktiska och ickecharmiga annars. Därför blev jag glad då jag surfade in på coolstuff.se och hittade Strawz, som är sugrör men som du själv bygger ihop! Lustiga former, eller att dricka ur flera olika glas samtidigt... möjligheterna är oändliga. 129 spänn kostar det, och det är fanimig frågan om det inte är värt det.

image119
Jag skulle nog aldrig dricka nåt, utan bara sitta och bygga hela tiden...


image120
Jag är kär!

Kommentarer
Postat av: mamsen

*asg* jag kan se dig framför mig när du bygger så fint

2008-01-21 @ 11:59:37
Postat av: Emily

Haha, jag säger bara.. skräckfilm, jävlar!
Hör av dig om du vill låna pengar om CSN krånglar. Jag får ju mina på onsdag förmodligen!

2008-01-21 @ 22:44:54
Postat av: J

Tack ska du ha, men det löste sig fint, jag får mina på onsdag :) och det innan jag har betalat kåravgiften, även om jag har lånat pengar av morsan. Så då vet vi det i alla fall!

Skräfilm, absolut jävlar :P you did good ;)

2008-01-21 @ 23:42:51
Postat av: Janne L

SUPERNICE:Kommer förmodligen att koppla mig direkt till bålskålen till sommaren så man slipper att resa sig (tveksamt om man kan det efter man byggt sin egen "pipeline"Hehe)

2008-01-23 @ 12:47:04
Postat av: J

haha, ja allt är ju möjligt! Kanske går att vara lite fräck och rent utav koppla den till grannens dryckreserv? ;)

2008-01-24 @ 10:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0