Mitt levande Internet!

Woho! Jag har fått min dator att fungera igen! Den har nämligen sedan jag kom tillbaka från Skellefteå inte riktigt velat fungera. Nätverkskortet hade  av någon anledning lagt av helt, och hela datorn kände sig nere och startade om sig själv hela tiden. Men nu är det bättre. Nätverkskortet är förvisso fortfarande dött, men jag tyckte att jag skulle prova med en vanlig ethersladd, det skadar ju inte att prova i alla fall. Och se på fan, det fungerade! Nu behöver jag bara köpa en ny, väldigt lång, sådan och en massa såna där sladdfästare, så är jag god as new. Betydligt billigare än att behöva köpa en ny dator i alla fall, tjoho! Det känns lite onödigt dock att jag körde om mitt wondows från scratch. Så många nya saker som måste installeras igen, och fixas och trixas med. Men då har jag i alla fall ett litet projekt på gång. 

Helgen väljer jag att inte tala om, men  fy fasen vad det suger med att stressskriva uppsats. Men den blev klar i alla fall. Typ. Lite läskigt på något sätt att det är min roomie Ulf som faktikst ska opponera på oss. Är han inte snäll så då jävlar...

Oerhört lång dag i dag annars. Samlas på skolan klockan nio för att hinna klart allt som har med projektet att göra och visst hann vi, vid 20 kunde jag börja traska till Anders som skulle titta över mitt kort. Men grejen är att vi jobbade kanske en halvtimme - 45 minuter av den tiden, resten av dagen ägnades åt att vänta på att filmen skulle formateras om till Internetformat... Vilket tog ungefär 3-4 timmar. Då kommer vi på att vi gjort ett fel, lämnat kvar gammalt material senare på tidlinjen, och måste göra om allting. 2-3 timmar till av väntan. Fy satan. Men nu är vi i alla fall klara, mer eller mindre. Ofattbart. 

image112
Engagerade studenter. 

image113
Blyg student. Om du inte lyckas lista ut vem av det är, så pekas den skyldiga ut av en annan student. För att göra det hela lite mer jobbigt.

image114
Jävligt uttråkad student. 


I morgon vankas det sällskapsspel. Och framför allt en städning. Jösses vad rörigt här är.

  

Kommentarer
Postat av: mamsen

så skönt att både dator uppsats och projekt är på G
kram

2008-01-08 @ 15:06:35
Postat av: Micaela

va fan e d
för jävla bild grrr;)

2008-01-28 @ 19:53:10
Postat av: J

Äsch det är coola bilder ju! Direkt från verkligheten liksom :P

2008-01-31 @ 19:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0