Mitt liv som rocklegend

Måste säga att gårdagen kändes som en ytterst trevlig dag trots allt. Jag var lite oroad innan. Lång dag på skolan, och dessutom gropen gjorde inte det hela bättre. Kändes rätt tungt, just då. Men dagen blev mycket bättre än väntat. Så här var det:

  • Etikföreläsning. Låter kanske inte helt hett, men läraren gör det väldigt intressant med debatt och ärliga diskussioner om moral. Mycket intressant, kanske den bästa föreläsning på mycket, mycket länge. Tiden gick snabbt och man började verkligen tänka till! 
  • Lunch på 3 kronor, med Anders, Rikard och Emily. Mycket nöjsamt och då allas "inre präst" förutom Anders sa till oss att det skulle vara mycket otrevligt att gå till skolan till nästföljande föreläsning, om upphovsrätt med en betydligt träigare lärare,  så satt vi kvar, och diskuterade på egen hand istället. Mycket djupgående och intressanta samtal, länge sedan jag fick sådan intellektuell stimulans från en diskussion.
  • Snabb tur på stan, vilket väl egentligen inte är så mycket att orda om, men det är alltid trevligt att vara på stan med sällskap. Dessutom införhandlade vi...Guitar Hero III!
  • Handboll, Sverige - Spanien. Mycket spännande match, och vilken avslutning! Det ligger lika tills det är fyra sekunder kvar, och den svenska målvakten räddar en boll, passar till en rusande Jonas Källman som lägger bollen i mål. Med under en sekund kvar av matchen. Vilken dramatik, som vi vrålade av lycka. Sport är för gött.

image121
Handboll är en förjäkla spännande sport egentligen. Synd att Norrköping inte verkar ha ett handbollslag som spelar i högsta eliten. Här är en jävligt suddig bild på Doder, den coolaste spelaren sedan den flygande köttbullen Vranjes.

  • Och sedan kvällens huvudnummer. Guitar Hero III. Fy satan vad bra det. Jag har ju spelat det förr, men ändå. Jag blir alldeles hänförd av plastgitarrens charm. När jag står där och spelar Backyard Babies minus celisius eller The Killers when you were young så känner jag mig som en rockstjärna. På riktigt. Världens bästa spel, nu och för evigt.



image122
Är hon inte vacker? Okej vi har gått lös fullständigt med klistermärken, men den ska ju vara spacad!


image123
Ser ni hur mina fingrar verkligen flyger fram?


image124
Ulf tror att han har en chans. Det har han inte.


image125
Rikard tränar rockposen. Helt klart godkänd.




Kommentarer
Postat av: mamsen

hej där så roligt o se hur jäkla skoj ni har dessutom lite av lägenheten
jonas hör du kan du inte ta lite kort o skicka på lägenheten

kramar om

2008-01-24 @ 17:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0