Mitt nyår

Så var det en sån där nyhetsafton igen då. Egentligen en ganska överskattad dag, men vet du? Jag hade kul, riktigt kul till och med. Det började kanske inte så strålande dock. Som jag skrev förra inlägget så skulle vi äta hos Sandra, jag och David skulle göra paj och sen skulle vi improvisera därifrån. Nu kom jag undan med pajen då jag fick pappa att göra den, men Sandra bor trots allt nästan en mil bort, och i nyårstider är det inte helt lätt att hitta en chaufför som är nog nykter, så buss it is. Det jag hade glömt var dock att nyårsafton räknas som en lördag, och därför stämmer inte busstiderna överhuvudtaget. Så först missade jag den första bussen med en minut, David hann med den som tur var, och skulle gå i förväg. Sedan väntade jag, och framförallt frös då jag bara hade en kavaj, på bussen som skulle komma en halvtimma senare. Den kom så klart aldrig och efter att ha väntat ytterligare en kvart så fick jag lov att ringa brorsan och Elin för skjuts trots allt. Illa. När jag kom fram så hade David inte kommit fram ännu, han hade nämligen gått vilse, så vi fick börja kolla upp eniro och hitta för att luska ut var fasen han kunde befinna sig någonstans. Efter många om och men så var vi till slut på plats.

image107
David och Sandra ser sura ut. De kanske inte är helt nöjda med starten.

Maten var alldeles strålande, en veganlasagne, och jag har nog sällan skådat någon som ätit lika mycket som David, jösses. Efter det var det film som gällde, rysaren Från andra sidan med ingen mindre än pinnen Calista Flockhart. Väntade bara på att Richard Fisk och John Cage skulle hoppa in, men intet. Nej okej, den var faktiskt oväntat bra, ingen superrulle så men helt okej.

image108
Corona kan se helt fantastisk ut. Den smakade inte lika häftigt dock, öl är nog inte ming grej. Då var Jägermeistern vi drack bättre.

En stund innan 12-slaget fick vi lite fnatt och bestämde oss för att gå till stan för att kolla vad som var på gång. Sagt och gjort det var bara att börja promenera iväg. 45 minuter senare är klockan 12 och vi har inte riktigt hunnit ända fram, så vi kramar in det nya året under en bro istället. Väl inne i stan är det heldött, inte ett uteställe öppet. Så vi åker tillbaka med Elin som chaufför igen, först till Sandras hus och sedan till David för att fortsätta ta det lugnt. Så funkar det här. 45-50 min gång, bara för att åka tillbaka där man kom ifrån direkt.

Hos David var det gamla nostalgiska spel som gällde. Ja vi är kanske en smuuuula barnsliga men vad fan. Mix-max och Tjuv och Polis är häftigt ju. Tyvärr han vi inte spela spökslottet.

image109
Jo David, Mix-max är verkligen hardcore.

image110
Blir alltid intressanta skapelser i alla fall...

image111
Hade jag sett så här cool ut hade jag nog också valt att bli tjuv. Varför tjuven går omkring med en jätte nyckelknippa är fritt fram att tolka.

Så gick jag och Sandra hem till mig. Låg och pratade ett bra tag. Alltid inspirerade att vakna upp i det nya året med en vacker flicka sovandes bredvid en... Nej okej, jag vet, det lät medvetet snuskigt, men alldeles rumsrent var det, det försäkrar jag. Försöker bara plocka billiga respekt poäng. Men det kanske är ett dött försök då jag spenderar nyårsafton med att spela Mix-max... Sedan roat mig med att titta på Mona Lisas Leende med nyss nämnda flicka, samt leka med pappas nya GPS. Av någon anledningen ville den att vi skulle svänga mitt i en bro. Självmordsbenägen liten rackare.

Kommentarer
Postat av: Emily

Skoj med fotoblogg!

2008-01-03 @ 19:35:34
Postat av: J

Ja har man äntligen en kamera så! Då är det bara att skaffa sig ett sånt fräsigt hölster då, så jag är beredd att dra fram den närhelst!

2008-01-03 @ 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0