Min nya nördgasm

Jag var på bio igår, det är egentligen inget jag har råd med, men nu var jag det ändå. Det var ju trots allt årets filmhändelse på g. Batman - The Dark Knight. Lätt att se det som ytterligare en superhjältefilm, men nej, den  är så mycket mer. Det är en milstolpe i genren, och ett måttstock för kommande actionfilmer. Den var med andra ord helt briljant. Men lite mer om det senare. 

Det var Sandra av alla människor som hörde av sig och ville se den med mig, tjejen som fnyser om man säger att man gillar Terminator eller Matrix, och som skrattar om hjälten dör. Den Sandra ville inte bara se den filmen på bio, hon ville dessutom bjuda mig, och hennes pajk! Kan man göra annat än att passa på? Nu njöt visserligen kanske inte hon lika mycket som jag, hon halvslummrade på min eller hennes pojke Dennis axel så länge inte Jokern var i bild, men ändå. Oerhört snällt, och nog den bästa biopresenten någonsin! Dessutom kryllade det verkligen av gamla klasskompisar jag knappt har sett sedan gymnasiet, tisdag var den dag då folk gick och såg bio helt enkelt. Mycket kul att återse många av dem, och man blir nästan lite förvånad varje gång någon poppar upp ur varje hörn inne på biografen.

Jag passade på att vandra en del innan bion då jag var där ca 1.5 timme innan det var dags... jag gick till Nordanå, ville titta på skeppet i lekparken... Den är mycket mindre nu. Den har nog krympt. Jag vägrar att erkänna att jag har växt ifrån lekparksskeppet. Så den har krympt. Punkt. Såg också att de hade tagit bort den enormt roliga snurrgrejen, med en massa cyklar som man kunde trampa som en galning på, för att sedan bli avslängd, stuka fötterna och få skrapsår stora som tallrikar över ansiktet. Varför kan de ha tagit bort den tro?

Filmen ja. OH MY GOD! Vilken intensitet. Det hände någonting i princip hela tiden, minnesvärda coola actionscener, flashiga biljakter och massa cool teknisk blingbling. Och så det framför allt annat. Tyvärr bortgångna Heath Ledger som Jokern. Helt förtrollande karaktär, helt briljant skådespeleri... given oscar. Och inte bara för att han är död. Han är minst sagt värdig den. Det är väl kanske det lilla minuset med filmen. Jokern, men även distriktåklagare Harvey Dent spelad av Aaron Eckhart, överskuggar Batman helt. När hederliga Bruce Wayne är i bild lutar man sig bara tillbaka och hoppas att någon av de andra två ska dyka upp i bild i stället. Men det är nog meningen också. Det här är inte Batmans film. There are new guys in town. Men se den för guds skull! På bio!


Det jag annars har pysslat med den senaste tiden är det här med vikten. Det var dags att ta tag i den, och inte bara hålla i valkarna, på riktigt. Så jag gick med i Aftonbladets viktklubb. Kanske kan tyckas löjligt, men jag tror man behöver sådan hjälp, jag klarar det då inte ensam. Inte ännu i alla fall. Så jag räknar, väger och väljer med omsorg det jag ska äta. Allt. Men ärligt talat har jag inte börjat tycka att det är speciellt jobbigt eller omständigt. Det är helt klart värt det, på de två veckor jag har varit med har jag tappat 3.3 kilo, helt okej. Bara drygt 26.5 kvar då...  Men förhoppningsvis ger detta mig mycket. På alla möjliga olika plan. Jag ska göra detta väldigt seriöst.



Farbror Hipp Presenterar


Alltså det här med tatueringar... jag vet inte. Visst kan det vara snyggt, men alla som känner att det är tufft eller rebelliskt att ha en tatuering kan ju gå och lägga sig någon stans. Alla har tatueringar.  Dagisfröken kan ha en orm som slingrar sig runt halsen och tanten i ICA kassan har säkert spindelnät tatuerat på armbågarna. Det är mer rebelliskt att inte ha tatueringar nuförtiden, för de är extremt mainstream. Lika mainstream som Maddona eller Justin Timberlake. Men i alla fall. Hittar man något man vill ha är det så klart bara att tatuera på, bara man väljer med god smak!

För dem som inte vet, och som tycker att gnuggisar inte riktigt är vad de är ute efter, kan ju köpa en tatto Sleeve från Coolstuff.se för futtiga 39 spänn styck. Mycket billigare än om du skulle göra det på riktigt! Bara att trä en sådan på armen, så har du en hel arm full av tatueringar, antingen i färg eller i svartvitt. Nu är du redo att imponera på alla människor i hela världen, oavsett etnicitet, ålder eller kön!



Se så stilig man blir!



Dagens fakta

Om du pruttar konstant i 6 år och 9 månader,
produceras tillräckligt mycket gas för att skapa energin av en atom bomb.



Makten ligger således i dina egna händer, börja smida onda planer nu direkt!


Kommentarer
Postat av: D-to-the-A-to-the-V-to-the... orka.

Ska vi passa på att stasha lite ärtsoppa (prutt-soppa) innan snuten kommer på att illegalisera den!?



Lyckas de driva igenom FRA-lagen vettefan vad som hindrar dem från att grunda ett pruttförbud!

2008-09-05 @ 23:23:26
URL: http://www.myspace.com/d_m_a_r_k
Postat av: Fanny

Hej! Läste om ditt projektarbete på loading.se, tyckte att din bok du gjort verkade intressant! Har du några tips till mig för det är snart dags att börja mitt projektarbete och jag har tänkt att göra en bok av något slag. Maila gärna!



Mvh Fanny

2008-10-09 @ 18:25:24
Postat av: J

Hejsan Fanny, tack ska du ha, men då behöver jag nog först veta någon mailadress först :P

2008-10-10 @ 18:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0