Mitt liv som hundvakt

Det är inte första gången förstås. Jag har börjat få in en vana att sköta brorsans hund Aslan, en mycket vacker och snäll byracka. Och när brorsans semester är slut kommer det dessutom att bli på en mer permanent basis. Men det är lugnt. Det betyder bara att jag kommer att få i alla fall något att göra på dagarna, min budget på 10 kr/dag räcker inte särskilt långt. Bara att åka till stan fram och tillbaka utan att köpa någonting kostar 44 spänn. Så ungefär en gång i veckan kan jag ta mig friheten att faktiskt lämna huset. Då är det vettigare att spendera sin tid i huset med den gula lilla grejen. Måste säga att han är fantastisk bara för att vara ett år gammal, de flesta hundar lyder inte så där bra då. Det betyder också så klart att han är full av energi. Vi lekte, motionerade, promenerade, i stort sett hela dagen. Inte så konstigt att den lilla parveln fortfarande ligger i min säng och snarkar.


It's a hip hop world, and he's a hip hop dawg.


Passade också på att ha en liten mini renunion. Sandra har inte varit med och lekt med hela gänget på ett tag, så nu tyckte vi att det var lite dags för en ändring. Visserligen bor Linus i Umeå, och Cajsa jobbade kväll, men åtminstone Malin och David fanns tillgängliga. I och med att Jimmy och Elin var bortresta lovade han bort sin lägenhet till oss, så vi fick ha föräldrafritt. Coola ketter...hundar som oss behöver ju föräldrafritt ibland. Jag menar vi...Spelade ju SPEL! Tänk om päronen kommit på oss då?! Yikes.



Bror min sätter tonen i förväg. Inget nallande av sprit med andra ord, sorry David.



Sandra känner entusiastiskt på malins gravida mage. Det är sånt som bara blir.



Ah, mina små grottmångon. Så söta de är. Som synes är vi så pass tuffa att vi inte nöjer oss med vanligt TP, nix, vi spelar minsann DVD versionen!




Dagens fakta


"Ett hårdkokt strutsägg skall kokas i 45 min.
"


Bara så ni vet. Ifall ni vill koka ett struttsägg. Hårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0