Mitt skrovmål...nej pizza! Mitt...?

Ibland kan det vara svårt att välja. Hur ofta har man inte tänkt på vad fan man egentligen vill, var ska man och hur gör man det bäst? Val går genom hela livet. Stora frågor...som små. Den man måste brottas med nästan dagligen är vad man ska äta för något. Bland det svåraste är att komma på vilken av maträtterna man måste välja. Speciellt om man ska äta smuts. Det finns aldrig så många val som när smuts ska förtäras? Hamburgare? Pizza? Nå, varför inte båda?

Tre kronor här i Skellefteå har nämligen en mycket omtalad pizza/maträtt/styggelse som innehåller båda. Ett skrovmål inbakat i en calzone. En Calzskrove. Efter många år så var det helt enkelt dags. Jag och David rörde oss till Erikslid, för att införskaffa en var, i forskningens namn.



Ser väl helt okej ut... stor och välfylld. 95 spänn med dricka, men ser ju inte dödlig ut i alla fall.



Dags att dissekera lite grand. Okej det där ser ganska slemmigt ut.



Men det kunde utan tvekan bli ännu värre. Den här bilden borde vara med i någon kokbok.



Ingen skräll kanske, men pommesen hade inte den härligaste av konsistens. Sladder sladder!



Resultatet? Ja. Bilden får tala för sig själv. Get well my friend.


Så vad har vi kunnat komma fram till? Jo. Den var fullkomligt supervidrig. Hamburgarbröd, pommes och dressing passar inte ihop med pizza någon dag i veckan. Köttet, ja-jo kanske. Lite mer okej var det om man istället utförde ett slags kejsarsnitt och lyfte ur hamburgaren och pommesen ur pizzan, och åt dem var och en för sig. Om man äter en hel? Lycka till säger jag. Efter att ha ätit kanske 2/3 var var vi fulla, tunga och deprimerade och kommer förmodligen inte att äta igen på en hel vecka. Maken till mastighet har jag aldrig varit med om och varför vi inte delade på en går över mitt förstånd.
Men vilka äter nu detta kan man undra? Och vem fan kommer på idén? Eller det är nog ganska enkelt. Idioter som oss, som bara måste pröva. Det första pizzabagaren frågar när vi säger vad vi vill ha är att le mot oss och fråga om vi turister. Lurade i fällan.

Men seriöst människor, ät nåt med mer klass. Som ni inte dör av. Förhoppningsvis kan detta fungera i avskräckande syfte.

Jag måste nog gå och spy. Nu bär det av till ytterligare en släktfest. Det innebär knort och sprit. Hallelujah! Hallelujah! Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0