Mina fotbolldagar

Fotbollsdagar de senaste dagarna, Champions League. Vilken fest det är! Mitt fotbollsintresse finns där, men har inte varit på topp denna säsong, jag ser inte alls lika många matcher som förr. Men det är alltid där och lurar. De senaste två dagarna till exempel är det fotbollens himmelrike Champions League som stod på schemat. Det är nästan alltid bra fotboll i denna turnering och inte blir det sämre när det bjuds på lite dramatik. Mitt kära Arsenal till exempel, slog mästarna Milan på bortaplan med 0-2, något som de allra flesta experter trodde skulle vara omöjligt. Turkarna Fenerbache slog samma dag spanska virvelvinden Sevilla efter straffar och Lyon... Kunde tyvärr inte slå ut United. Fan.

Igår ville jag få någonting gjort dock, har varit svältfödd vad gäller det sociala så jag bjöd in Anders och Emily till att titta med oss på The Love Shack, till glass i stora lass. Real Madrid - Roma. Det blev en ganska underhållande match, även om fokus inte låg på den, jag hade bara trevligt och njöt av sällskapet. Jag tyckte det var en mycket lyckad kväll helt enkelt, men så blir det väl lätt med roligt folk! Tyvärr vann Roma mot slutet, efter typiskt Italienskt spel. Maskningar, filmningar, maskningar igen. Men i alla fall snygga mål. De anföll i alla fall trots allt ibland, den vann ju ändå matchen. Efteråt promenerade jag en stund med Emily, alltid bra, kugghjulen där uppe börjar så sakta röra sig och man tänker efter, vad det nu än må handla om. Även där det är ämnen jag tyvärr inte alls är insatt i och mest bara gissar. Men förhoppningsvis är det i alla fall kvalificerade gissningar.

För övrigt är det värt att notera att Fernando Torres gjorde ytterligare ett hattrick i går i Premier League. 18 ligamål så här långt. Otroligt bra för att vara debutsäsongen. Tre mindre än Ronaldo och ett mindre än Arsenals Adebayor. Det är fan inte helt omöjligt att han faktiskt vinner skytteligan. Det vore mycket imponerande. Speciellt i en liga som dominerar totalt i år, då det lutar åt att Spanien och Intalien bara får med sig ett lag vardera till kvartsfinalerna i Champions League, medan England ser ut att få alla fyra av sina. Alltså hälften av samtliga kvarvarande lag. Jävligt mäktigt.

image149
Ah glass. Grädde, bananer, maränger och chokladsås. Precis som det ska vara.


image150
Får väl se hur lång tid det tar innan Emily ber mig ta bort bilden, men jag lägger upp den så länge, i smyg!


image151
Fotboll och öl hör ju egentligen ihop, men nu hade vi bara en sådan, som ska räcka till 5 stycken. Lösningen är givetvis att shotta den!


image152
Vilket gjorde Anders väldigt glad!


Idag ska jag försöka besöka några tryckerier, behöver uppgifter om hur mycket det egentligen kostar, och om jag kan göra en deal med dem. Det är ganska intressant arbete detta, jag jobbar varje dag, men har inte ens börjat på själva produktionen. Men så är det väl, i verkligheten. Ovant bara, men rätt intressant också.


Dagens fakta:

" Det vanligaste efternamnet i Sverige är Johansson."

Hell jag känner några sådana, en av de på bild heter till och med så. Stort. Jag är nästan själv en Johansson, innan farfar bytte namn till Olofsson. Coolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0