Min nostalgiska fredag

Ni vet det förmodligen vid det här laget, men ja, jag är en väldigt nostalgisk person. Speciellt när det kommer till barndomen,  och kanske ännu mer de program man såg då. Barnprogram är fina grejer. Ni vet förmodligen redan också att jag tycker att IKA i rutan är hur het som helst... annars vet ni det nu. Ika i rutan är hur het som helst. Men det bjuder ju självklart på så mycket mer. Igår var en fredag ägnad helt i nostalgins tecken. Dagen började med att se pilotfilmen ur självaste Teenage mutant ninja Turtles. För vadå... 25e gången i mitt liv? Jag kan de flesta dialogerna utantill vid det här laget. Men det var ett tag sedan nu, det var helt enkelt läge igen. Dagen fortsatte sedan i god stil med att vi helt slumpvis zappade över till Aladdin på Disney channel. Det måste ju vara en av de allra bästa Disneyfilmerna around, kanske den bästa efter den självklara Lejonkungen. Ren barnslig glädje. Då återstår bara att titta på Lejonkungen, Skönheten och odjuret, Den lilla sjöjungfrun och landet för länge sedan är den barnsliga checklistan stillad för stunden.

På tal om Aladdin så spenderade jag natten med att se olika varianter av låten "En helt ny värld" på ungefär ett dussin olika språk, för att se vilken som är bäst. Typisk välspenderad tid? Jag måste nog ändå säga att den svenska är bäst. De flesta verkar faktiskt hålla med, även internationellt. Den engelska är skräp. Men seriöst, det här kan vara en av de mest romantiska scener jag någonsin sett i en film, animerad eller ej. Vem vill inte åka på en flygande matta, se oerhört vackra miljöer och få en sång tillägnad sig själv på FÖRSTA daten? Jag skulle vara helt såld i alla fall, om ni undrar. Har någon gått i Jonas dating tankar så är det bara att skaffa sig en matta med andra ord.




Ikväll är det fest igen. Har inte peppat upp mig något speciellt men det ska bli kul. Jägern är bortbytt mot vodka dock.


Såg även Blood Diamond i går. Ruggigt bra film. Det är inte ofta jag känner tacksamhet att bo i Sverige bara för att ha sett en film, men igår var jag det. Situationen i Afrika är ofattbar, helt obegriplig. Men mycket bra film, och annorlunda att se DiCaprio i en actionroll. Men den klarade han alldeles galant.

Mörk choklad med sesamfrön låter kanske ballt. Eller så är det bara jag som tycker det. Det är det hursomhelst inte. Smakade som hårdbröd doppad i choklad. Ingen hit.



Dagens fakta



"Sannolikheten att man blir dödad genom att ramla ur sängen är 1 på 2 miljoner."

Så rulla på bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0