Min nintendo-tumme

Varför gör man så här mot sig själv? Jag har världens simplaste uppsats uppgift som bara väntar på att bli klar, och jag har alla möjligheter att faktiskt göra det. Den kräver inte ens särskilt mycket tid eller energi, men ger nån extra tjänad sida. Men likförbannat sitter jag här med en Nintendo-tumme, från spelet Super Punch-Out!! (ja det ska faktiskt vara utropstecken där).
Varför? Varför kan jag inte bara ta tag i det och få det gjort? Nåja, innan jag lägger mig ska den vara klar. Det är mitt löfte. Jag som ju hade tänkt att gå och lägga mig tidigt, så jag kommer tillbaka i en vettig dygns rytm.  Det får väl vänta till en annan dag antar jag...

Så enkelt, men så beroendeframkallande. Här mot asjobbig clown.


Annars har det varit en lugn helg. Jag är ju nästan lite ovan nu, men dags för färgen vit att ta del av mitt liv ett tag igen. Det innebär alltid lika viktiga lördagssysslor som att skala popcornkärnor och reda ut skillnaden mellan ostbåge och ostkrok. Jag har alltid sagt ostkrok, men jag skyller det på mina föräldrar. Ingen av dem är så där jättelogisk i namn dock då de varken påminner särskillt mycket om bågar eller krokar. Livets små gåtor va?

I dag var det mer högkvallitet i nöjeslivet, Emily och Frida hade hyrt filmen Dumpad, och jag måste säga att jag är väldigt positivt överraskad. Jag tycker att såna komedier kan vara lite hit and miss. Jag gillade Knocked-up, men inte alls Supersugen. Men den var kul, och hade ett par härliga människoporträtt. Men största delen av underhållningen kom förmodligen från Emily och Frida, sällan har jag skådat sådan engagerad filmpublik. Det förstäker ju upplevelsen med ungefär 70% när man har två damer som skriker åt tvn värre än värsta Ricky Lake publik! Det sägs att kvnnor tar till sig film starkare än män i det särskillda ögonblicket, då de tänker med båda hjärnhalvorna samtidigt, medan vi killar allt som oftast växlar. Vi kan också så klart bli tagna, men det tar tydligen lite längre tid innan vi har bearbetat materialet. Och tja, jag tycker det låter rimligt jag. Uppenbarligen.

Men nej, back to work kanske? Eller... ska jag se till att spöa den där satans clownen först? Hmm...


Kommentarer
Postat av: Emily

Hahaha, det var ju upprörande!!

2008-11-24 @ 00:00:50
URL: http://comewhatevermay.blogg.se/
Postat av: J

Jag säger inte emot hörru! Men jag undrar om jag skulle bli lika upprörd med bara Rikard bredvid mig...tror ni smittar ;)

2008-11-24 @ 00:11:01
URL: http://jbomb.blogg.se/
Postat av: Eski

Jag skriver ju också uppsats nu! Vad skriver du om?

2008-11-24 @ 18:50:24
URL: http://eskiontour.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag tror att om vi hade skrikit lite högre hade dom inte gjort såna tabbar! Man måste ju hjälpa dom när dom inte är kapabla att ta rätt beslut själva!

2008-11-24 @ 19:20:20
Postat av: J

Hahaha, interaktiv tv går ett steg längre! Om det verkligen stämmer, vet du hur många liv ni hade kunnat rädda i skräckfilmsvärlden? "Nej gå inte in i det mörka rummet där knivmördarn väntar, spring och ring polisen istället!" Ni skulle vara hjältar. :D



Jodu Eski (var kommer det ifrån förresten?) vi skriver om etnicitet och identitet inom fiktiva fängelsen och mer bestämt i Oz. Det kommer världen få stor nytta av! Vad skriver du om?

2008-11-24 @ 20:24:55
URL: http://jbomb.blogg.se/
Postat av: Eski

Ordet Eski kommer ursprungligen från Mobacken i Skellefteå. En ung man och hans unga kvinna skulle gå ut. Kvinnan tog på sig sin vinterjacka med lurv på och sa på grönlänsk dialekt 'Eskimoooou', eftersom att hon är en person som skulle kunna säga något sånt. På den vägen är det.



Det låter faktiskt mkt viktigt det där! Det är ju lite speciellt att välja ett område som inte är så utforskat (vad vet jag egentligen). Jag skriver om betydelsen av beröring vid omvårdnad av personer med demens. Jätteintressant!

2008-11-24 @ 22:36:04
URL: http://eskiontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0