Mina nyårslöften

Det bästa med att plugga är att inte plugga. Utan göra annat istället, för det gör detta andra så mycket roligare. Sällan drar sinnet iväg lika mycket som när man behöver tänka i akademiska tråkiga termer. Så voila - blogginlägg! Innan dess var det top model på danska. Innan dess var det så mycket roligare att hämta ved, och att duscha. Och så vidare. Men jag har skrivit, ett helt stycke! Yes, whos da man?!

Ett nytt år alltså. Förra årets inlägg var ganska bittert känner jag nu, 2007 var trots allt ett skitår. Jag har inte energin att skriva en årskrönika för 2008, men det har varit mycket, mycket bättre. Inte på långa vägar perfekt, men bättre. Jag tror en del på 2009 måste jag säga. Jag spricker inte av förväntningar men jag tror det kommer att bli fint. Det känns som att jag förstår mig själv och andra mycket bättre nu. Sant eller ej, den insikten betyder någonting.

Jag bryter väldigt, väldigt, väldigt sällan mina löften och isåfall för en god orsak. Jag är en man av mitt ord, så därför försöker jag inte att lova allt för mycket. Men nu ska jag göra några försök på nyårslöften. Det betyder att jag måste försöka göra dem enkla för att ja. De ska inte gå åt helvete helt enkelt!

Mina löften är som följer:

  • Jag ska inte börja knarka.
  • Ej heller ska jag använda tobak i år heller.
  • Jag ska däremot försöka hitta min fyllenivå igen. Sedan jag börjat gå ner i vikt har jag inte hittat någon bra nivå, blir inte tillräckligt full, eller för full. Nu ska jag hitta åt den igen, att gå hem från festen klockan 1 är fan ingen höjdare. Bli alko-smart helt enkelt.
  • Jag ska göra det som krävs för att jag ska bli lite konkurrenskraftig ute på "marknaden". Fortsätta, och bli klar med att, gå ner i vikt, snygga till mig. Det kommer så klart inte att bli succe, jag är inte på något sätt en 10 poängare, inte ens en femma. Men om jag kan komma upp till en fyra så är det ändå någonting!
  • Jag ska börja läsa mer böcker, för rena nöjets skull. Det är någonting jag saknat, det är lugnt, mysigt och utbildande. Jag har redan läst en bok i år, Gordon Ramsays självbiografi, Humble Pie. Faccinerande man denna Ramsay, att få äta på en av hans restauranger skulle vara hur coolt som helst. De två nästkommande böckerna är Låt den rätta komma in och Gomorra. Okej, det är inte så originellt, de ligger på försäljningstoppen, men ge mig ett bryt. Jag läser i alla fall!
  •  Jag ska göra mitt allra yttersta för att inte behöva flytta tillbaka till Skell-hell. Norrköping känns verkligen som mitt hem just nu, jag skyr den dagen då/om folk börjar flytta därifrån...
Om dessa löften uppfylls är jag på god väg till att bli en mer komplett, vuxen människa. Ganska coolt va? 2009 är året det händer!

Kommentarer
Postat av: katarina



2009 är året då allt händer. det har inte riktigt börjat ännu men snart. dessutom är du ju lätt en sjua.



2009-01-07 @ 11:06:06
URL: http://lovekat.blogg.se/
Postat av: J

Haha tack vad söt du är :)



När det startar så vet vi, tecknen kommer att vara tydliga!

2009-01-07 @ 16:08:00
Postat av: katarina



det är klart att du får länka! mycket hedrad över frågan. såfort som jag får nån koll på att ordna sånt själv, tänker jag fråga dig detsamma. tills dess..

2009-01-07 @ 23:09:30
URL: http://lovekat.blogg.se/
Postat av: M ar l e n e

Tycker det låter som bra löften, men hey... sluta vara så självkritisk med din självbild! Tycker iaf att du är enormt stark som lyckats ta tag i ngt du varit missnöjd med på ett bra sätt.. Själv var jag i förrgår och tränade på gym för första gången på... ehhmm.. forever. Idag är det bara på 'et igen! Men jag valde att inte lägga ngt nyårslöfte om det.. Ska köpa halvårskort idag. Då måste jag väl lyckas pallra mig dit ett par ggr i veckan va??! :P

2009-01-11 @ 13:24:34
URL: http://masquerade.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0