Min resa hem

Så efter ett bra tag hemma i Skellefteå var det till sist dags att åka till mitt andra hem, tillbaka till Norrköping. Det har varit skönt att vara hemma, och det har varit ett mycket välkommet avbrott från den sista tiden i Norrköping som var rätt seg, minst sagt. Men nu är den tiden över och det var med stora förhoppningar jag satte mig i bilen, de tolv timmarna till trots.

Vägen till Norrköping från Skellefteå är verkligen seg. Inte bara för att det är 90 mil och hur många timmar som helst sittandes i en trång bil, utan för att själva vägen är så fruktansvärt tråkig. Raka vägen med nästan ingenting förutom skog runt omkring oss. Men några saker fanns det som räddade oss från träsmakens onda förbannelse.

För det första så åkte vi förbi Övik för att titta på Jimmy och Elins valp, som för övrigt förmodligen kommer att heta Asslan, från lejonet i Narnia. Valpen var verkligen hur söt som helst, och han verkade frisk och snäll. Kommer att bli alldeles kanon. Mindre söt var uppfödaren som satt i en svettig t-shirt, små shorts och satt och rökte. Saknade en massa tänder gjorde han med. Hans hus såg inte mycket bättre ut den heller. Han är säker en seriös uppfödare, men han såg rätt läskig ut i alla fall. Typ White-trash gangster. Får väl se hur Jimmy och Elin kan hålla sig resten av veckan.

En andra höjdpunkt var när vi fikade och vi skaffade oss en ny kompis. En katt fikade nämligen med oss och var väldigt nyfiken och hungrig. Jag döpte den först till Urban men ångrade mig och döpte om den stackars katten till Donna istället. Den hade inte tänkt låta oss åka därifrån utan hoppade upp på motorhuven när vi skulle åka. Men tyvärr kissen, vi var tvungna att fortsätta utan dig.

Efter det börjar tiden gå mycket, mycket, mycket sakta. De enda kvarstående höjdpunkterna var platser vi körde förbi. Sundsvall är en enormt vacker stad, och jag tror verkligen att jag skulle stormtrivas där. Lagom stort, lagon designat och lagom nära till allt. Ganska lagom helt enkelt. Annars är höga kusten bron som vanligt väldigt vacker och så tog jag mig en ordentlig titt på metropolen Katrineholm. "Kioskbutiken nånting nånting" såg spännande ut och husen var rätt söta däromkring. Pingstkyrkan såg dock ganska otäckt central ut.

På de över 12 timmarna i bilen sov jag sammanlagt 45 minuter. Så jäkla märkligt åker vi typ 2 mil somnar jag direkt, men åker vi 90 mil kan jag knappt få en blund i ögonen. Så vi var hemma här i Norrköping vid 6 tiden i morse och gjorde vårt bästa för att sova. Blev kanske 3 timmar nåt sånt där. Inte så mycket sömn den senaste tiden med andra ord.

I morgon fortsätter våra äventyr i stora staden, Vi måste ju så klart kolla in marknaden!

Kommentarer
Postat av: Emily

Välkommen till Norrköping! : )
Asslan var ju ett alldeles klockrent namn till lilla vovven.

2007-08-12 @ 13:38:20
Postat av: demakimaki!

Tjo! Bra att det verkar ha gått bra!
Men 90 mil i bil? Fy fan säger jag bara. x( Jag ska ju ta samma väg ner i o m behovet av släp, så jag vet vad som väntar. Fast jag tycker förstås att det är värre motsatt väg (norrut alltså). Skellefteå kommun är ju ingenting man gärna stöter på efter 10 timmars färd på land...
Snart ska jag upp med mina grandiosa äventyrsbilder på min myspace btw, håll utkik! ;D
Och just det; creds för namnvalet Aslan. :P

2007-08-12 @ 16:04:20
URL: http://www.myspace.com/d_m_a_r_k
Postat av: J

yay, schyssta bilder! Och du har fångat fiskmonstret! Värsta ball! :D

2007-08-14 @ 09:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0