Min sociala comeback

Det är aldrig kul att vara sjuk. (Förrutom enstaka skitjobbiga skoldagar man faktikst inte har något emot att missa.) Allting tycks alltid stanna upp och man lever enbart i sin egen igentäppta värld. Man orkar knappt ens sätta sig vid datorn för att engagera sig, utan helst så ligger man ner och...ligger typ. Visst, ska väl kanske erkännas att jag är lite av "när-män-blir-förkylda-håller-dem-på-att-dö" gruppen som aldrig hade fixat att vara kvinna med mensverk och möjligt illamående till följd. Men hey, så är fallet och man får väl göra det bästa av det man har helt enkelt, jag är en messjukling. Så förra veckan gjorde jag i princip inget socialt innan helgen tog vid. Och inte heller då var det något jag själv valde att göra med bröllop och födelsedagskalas, även om jag såklart inte hade något emot att göra det heller! Men i måndags så började jag återigen om mitt sociala liv igen, tjoho!

På schemat stod nämligen övernattning hos Sandra, förmodligen den sista vi hinner med innan jag åker tillbaka hem till Norrköping om...7+1... blir 8... 8 dagar. Och det var lugnt och bra på alla vis, vi gjorde väl inte egentligen ett enda dugg förutom att handla mjölk och se ett halvt avsnitt av Bones men det är fint ändå. Tiden går ändå snabbt eftersom vi bara babblar på hela tiden. Och så babblar vi så klart vidare i sängen med, men bara till dryga tre tiden denna gång, förbättring! Och så fick jag min sedvanliga vaggvisa sjungen för mig med, alltid mysigt.

Gårdagen gick mest ut på att drömma om min lägenhet, eller snarare vad jag vill göra med mitt lilla rum till lägenhet, bort med det äckelblåa och in med ljusgrått är min plan. Mer svarta gardiner med, och Emily sa att bonsaiträd borde vara växten i mitt liv. Och ja, lyckas jag hålla en sådan i liv en vecka hade det varit jättetufft. Tänk vad en IKEA katalog kan ställa med. Om det är manligt av mig att tänka på blommor och gardiner? Äh, jag slåss ändå aldrig på krogen så. Kvällen umgicks jag med David, vi fortsatte vårat heliga uppdrag med att hitta de mest kalkoniga supernintendo och megadrive spelen på hans emulator. Och visst hittade vi några guldkorn, så pass många att vi var tvugna att hålla på till tretiden, även denna natt alltså.

Om en dryg timma ska vi ta bussen in till stan för att leta pluk, det vill säga teknikgrejer, döpt så efter en gul robot med blå lådor på magen, som vi såg som tecknad film som barn. Vi tyckte att det var på sin plats att hedra den lilla roboten. Vi funderade också på om vi kunde sprida pluk ordet genom att hitta på varianter som är coola för kidsen att använda. typ: "plukah fuckah". Teknikens värld är rätt ball, och blir bara ballare hela tiden. Som ni har förstått vid det här laget så gillar jag allt som går på batteri, och ännu fler grejer bör göra det!


Farbror Hipp Presenterar
Jag är inte speciellt uppdaterad inom modevärlden, men det har varit två saker som har varit inne en längre tid nu. Hundar och MP3 spelare, helst IPod då. Och så ska man helst klä hunden också. Tyvärr för de moderiktiga så har det aldrig riktigt funnits ett bra sätt att kombinera dessa moderiktiga accessoarer, förrän nu vill säga. Pryllkoll.se rapporterar nämligen att två personer har tillverkat en liten filt för hunden, där man placerar Mp3 spelaren på toppen, och själva filten har inbyggda högtalare. I Kopplet placerar man fjärkontrollen, så man inte behöver böja sig ner, om man faktiskt låter hunden gå själv. På så sätt har vi en söt, livs levande boombox, där både matte/husse och lilla voffsingen kan bevisa och sprida sin kärlek för Justin!

image38

Kommentarer
Postat av: sussi

skrattar gott.....men stackars vovvs ingen lugn o ro där inte.
tur mamsen var o torkade näsan på dej eller????? *ler* nu får man väl sej en åthuting...hmmm
fasen bara 8 dagar kvar neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej jag vägrar
pussen o kramen

2007-08-01 @ 14:57:32
Postat av: J

Tss, du har inte torkat en endaste näsa och det vet du, men gott försök tant ;)
Och snart ännu kortare, yay!

2007-08-02 @ 00:48:06
Postat av: Emily

Heey, nice med socialt liv igen! Peerrfekt! :)
Och Bonsai är ju klockrent! Du får låna en bok om hur man sköter om dom! ;)

2007-08-02 @ 22:08:46
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Jepp, ganska zen eller hur? Det kommer att lära mig balans i livet och om man vill ha kärlek så måste man vårda den ömt... eller nåt :P

2007-08-03 @ 00:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0