Mitt bakverk

Gud vilken fruktansvärd vecka det här är. Orkar inte ta upp allting här, men jävlig har den varit och jag känner mig mer än lovligt nere. Vanligtvis vid sådana neretillfällen brukar jag allt som oftast söka mig till någon vän och mest göra ingenting. Nu är dock fallet så att jag inte riktigt har tillgång till någon vän, så jag får göra det näst bästa som alla kloka människor gör vid sådana tillfällen.

Jag pratar givetvis om att baka. Baka sockerbomb. Jag är långt ifrån någon bakmästare, jag brukar inte lyckas baka chokladbollar, och mina salta bullar där jag förväxlade sockret med saltet är beryktade. Men nya tag nu, dags att baka en snickerskaka ansåg jag. Eller min egna version av den snickerskakan, som inte gör den så snickers längre. Jag använde andra ingredienser eftersom att det var dem jag hade hemma eller kände mer för. Jag har inte smakat styggelsen ännu, den ligger och fryser i kylskåpet, men jag klarade mig faktikst undan någon större katastrof och smeten fungerade helt okej, om än kanske lite söt. Men är det en sockerbomb så är det. Receptet? Ja men visst!
uppdaterad:
Kakan fungerade helt okej, får ett godkänt av mig och äntligen en bakseger!


Jesus kakan III
(Eller mer känd som Jonas Misslyckade Snickerskaka)

Smält följande i en kastrull: (Utan att det börjar koka)
2 dl ljus sirap
0.5 dl socker
1 burk Hasselnötskräm (egentligen jordnötssmör)

Tillsätt sedan:
2 msk vaniljsocker
1 l krossade Willys havrekuddar med jordgubbar samt Nesquicks chokladkulor (egentligen bara vanliga cornflakes)
1 dl riven coccos.

Smeta sedan ut detta i en liten långpanna, och läs tydligt, använd bakplåspapper. Jag glömde givetvis detta först, kom på mitt misstag, slängde snabbt tillbaka allt i kastrullen och diskade snabbt upp pannan. Hittade inget bakplåspapper och använde alluminiumfolie istället. Smetade sedan ut allt igen. Så använd bakplåtspapper, det sparar dig besvär. Smält sedan 200 g ljus blockchoklad, utan att bränna dig som jag gjorde, och smeta ut det över din...tidigare smet. Ställ allt i kylskåpet, låt det kyla, skär den och införskaffa en insulinspruta.


Annars är det mest det vanliga ikväll. Tvättstuga blandat med träningslandskamp, go sverige! Hoppas Elmander och Zlatan äntligen hittar sammarbetet, det skulle vara kanon! Och så börjar skolan imorrn. Yay.
Uppdaterad: Zlatan och Elmanders samspel kanske inte fungerade så bra, men Zlatan gjorde en bättre insats än på mycket länge. Pigg pch alert, och lika finessrik som i Inter. Elmander rätt blek dock. Källström visade stundtals varför Valencia vill ha honom, och Kennedy med det svåra efternamnet bevisade att han helt klart är värdig Ajax. Saknade inte Ljungberg alls. Concha var också trevligt aggressiv, att föredra framför Nilsson?
Petter Hansson slog som vanligt ungefär 103 bakåtpass. Sopa.


Farbror Hipp Presenterar
Jag fyller år på lördag och som alla vet så brukar det innebära fest. Nå så blir det inte i det här fallet, av flera anledningar. Jag är en usel festvärd eftersom jag inte riktigt vet vad fester egentligen går ut på. Jag har för liten lägenhet för att rymma tillräckligt mycket folk, och slutligen så känner jag inte tillräckligt många som vill eller kan komma. Men om jag hade varit en populär, omtyckt lirare istället så hade det varit fräckt med lite dryck accessoarer eller hur?

Cool shooters är snappsglas gjorda av is, där du fryser in valfri vätska i en sillikonform och låter sedan frysen göra sitt jobb. Inte helt praktiskt kanske, men det är just ganska coolt med iskalla, rykande snappsglas. 4 stycken glas får man för 69 spänn på coolstuff.se

image46
image47



En annan frän isgrej är för dem som gillar sitt bling. Cool jewels fungerar på samma sätt som glasen, fast är istället bara spektakulära isbitar i form av diamanter. Men det är onekligen ganska respektingivande med en drink fylld med diamanter. Eller varför inte bara lyxa till ölen? De här lyxbitarna finns även dem på coolstuff och också dem för 69 spänn.

image49


image48

Kommentarer
Postat av: sussi

den kakan lät väl helt okej
hur smakade den sedan du tog den ur frysfacket?

2007-08-24 @ 10:20:52
Postat av: J

Helt okej faktiskt, ingen smaksensation, men jag lever då ännu efter att ha smakat den, absolut :P

2007-08-24 @ 10:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0