Mitt kommersiella begär

Tillbaka från en dag hos brorsan och Elin, känns alltid så där lagom avslapnat och och skönt. Såg på fimen Next med Nicholas Cage, en film som jag aldrig riktigt hört talas om. Men jag blev faktiskt positivt överraskad, han spelar en kille som kan se 2 minuter in i framtiden och kan handla därefter. Sen blir det vanliga, utländska terrorister, atombomber, wah-wah, men filmen var ändå så pass tät och intressant att den var klart sevärd. Intressant twist på slutet med. Sen spelade vi så klart en hel jäkla tv - och dataspel, mest i formen av vår gamla favorit Pizza tycoon, där man ska starta sitt eget pizza imperium, med allt vad det innebär av att designa pizzerian, följa trender och skapa mer eller mindre megaläskiga pizzor. Bläckfisk var den mest populära ingrediensen. Vanligtvis brukar vi gå i konkurs på direkten, men den här gången gick det förvånansvärt bra och gick med vinst hela tiden. Cool.

Annars har de senaste dagarna mest handlat om att jag vill ha saker. Massvis av dyra saker. Jag är fast i den kommersiella fällan, och ja det kanske är ytligt men what the fuck. Det är roligt att köpa grejer, jag skäms inte för att säga det. Därmed inte sagt att det är allt i livet, men det är det som har större delen av min koncentration just nu. Men vad är det då jag vill ha, till rika gubbar i ful frilla och äcklig slips stora glädje? En hel bunt med grejer, men främst dessa:
  • En ny mobil. Vilket egentligen är helt värdelöst och onödigt eftersom att min relativt avancerade mobil fortfarande är fullt fungerande, utan några påtagliga fel överhuvudtaget. Men jag har blivit kär. Och objektet i fråga heter Samsung U600, och är alldeles underbar. Bautaskärm, 3.2 megapixelkamera, Mp3spelare, Fm radio och alla andra självklara funktioner finns där. Dessutom är den bara 10 mm tunn. På det sättet så slipper jag dessutom att införskaffa mig en digitalkamera, då den gott och väl duger till en amatör som jag själv. Det stora kruxet är ju dock priset, nära 3000 kr får jag slanta upp för en grej jag egentligen inte behöver. Tyvärr lite saftigt kanske. Senare min sköna, ska jag svepa din värld med storm.
image40
Den röda är självklart snyggast


image42
Den ser nästan ut att ha anorexia

  • En annan grej är då en digitalkamera, känner att det är dags för en sådan nu. Jag tycker egentligen att det är rätt kul att fota, även om jag inte är speciellt bra på det. Men för att bli bra på något krävs det träning och den träningen är då absolut någonting jag vill tänka mig att genomföra. Dessutom så kanske jag då äntligen får lite utdelning för min kreativa ådra. Kameran behöver inte vara något speciellt, men ska jag ändå ha en är det väl lika bra att köpa en med minst 5 megapixlar. Det behöver inte heller bli speciellt dyrt då man absolut kan få en ordentlig nybörjarkamera för under tusenlappen. Grejen är ju bara det att jag är en prylgalning som sagt och att jag därför vill ha lite extra tillbehör. Minneskortet är väl ganska givet, men tönt som jag är vill jag självklart ha en digital fotoram med, så att jag kan visa upp mina alster. Om ni inte är bekanta med sådana så är det som en vanlig, fast fulare, fotoram, fast den är digital och kan visa bildspel och så vidare. Skulle vara ganska tjusigt på min vägg tror jag. Funderar på en samsung D60 på 6 megapixlar och så en pixmania fotoram. Med minneskort så kan jag få det hela för under 2000 kronor, vilket väl är helt okej
image43
Ser väl helt okej ut... rätt standard kanske.
image44
En rätt charmigt ful fotoram


  • Grej nummer tre är väl helt enkelt att spara pengarna och betala av min tv istället. Visserligen betydligt mycket tråkigare, men väldigt mycket visare. Har drygt 5000 kvar att betala, och med tanke på hur on-off redan har krånglat med mig, de har redan vägrat erkänna vår överrenskommelse av abetalningsplan, fast vi nu har fixat det efter många om och men, så känns det som att jag vill ha så lite med on-off att göra. Då skulle det ju faktiskt vara rätt skönt att ha den bortgjord och ha den i min ägo på riktigt.

Så ja, får väl se vad fasen jag gör sen, slutar väl förmodligen med att jag köper ett Wii istället eftersom att det är tokigt jäkla kul. Only time will tell. Nu ska jag snart se hyperspännande division 5 fotboll där Medle kommer att krossa vårt lag och sedan ska jag förhoppningsvis till slut se handhållen kamera inspelad Transformers med David. Hett.


Kommentarer
Postat av: Prylgalning nummer 2

Jag vill också ha en massa prylar just nu och högst på min önskelista står precis som för dig en ny mobil. Suttit o kollat lite på några här på eftermiddan. Den där du spanat in är ju hur snygg som helst. Vill haaaa! Hethethet (kommer du ihåg översättningen i OC, hahah)! Hoppas de blir Transformers!

2007-08-05 @ 18:42:55
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

haha jo jag minns faktiskt den, trots att jag själv ser med engelsk text. Den är bara så... FEL! :P
Vilken har du mest spanat in då? Vad får egentligen en prylvarg att börja yla? ;)

2007-08-05 @ 18:48:37
Postat av: Emily

Haha, precis! Väldigt fel.
Frida kanske ska skaffa Ericsons nya, den dom gör reklam för, har du sett? Röd, snygg.. blev också sugen på den men har sett en del annat också. Men det blir ingen telefon, jag vill nog hellre ha en skinnjacka. :)

2007-08-05 @ 21:12:24
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: BOTSMAN! (Som hunden, fast Autobot)

Nu har vi sett Transformers alltså. Wow.
...
Looking back; kan vi inte säga att SENSMORALEN (om vi anstränger oss lite grand? ;D) var:
Inget hett åk = ingen babe! För hon la aldrig märke till honom innan han fick tag i biljävlen, right? xD Och du såg ju hur hon låg och ålade på den oskuldsfulle Bumblebee på slutet... Hon hade en thing för blanka bilar, minsann.
Hehe, nej filmen upplevs säkert bättre på bio. Jag är bara bitter över att jag tvingades sitta igenom en film i VHS-kvalitet för första gången på... nej vänta, det var ju inte alls länge sen sist
:<

2007-08-06 @ 01:44:23
URL: http://mindwaltz.wordpress.com/
Postat av: Bumblebee

"They made me WAAAATCH!"

2007-08-06 @ 01:47:41
Postat av: J

Men är det någon nyhet menar du? Det tar man ju för självklart, har man inga pengar så har man inga tjejer, realistisk film bara ;)
Och det är synd om Bumblebee filmen igenom. Alla andra väljer vrålåk, och han blir en sketen 60-tals kärra. bara en sån sak liksom. Och megatron? Laaaame!

2007-08-06 @ 10:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0