Jonas förstörde julen

Nej okej, så drastiskt är det inte. Men jag börjar bli nervös.

Gårdagen var till stor del en alldeles strålande bra dag, fullbokad till max. Började med att jag hade sovit över hos Jimmy, för att änn en gång spöa skiten ur spanska ligan med Atletico de Madrid, samt titta på den i särklass bästa julkalaendern någonsin, Sunes Jul. Den är så klockren att jag inte vet var jag ska börja, så jag lämnar det därvid. Det är bara att konstatera. Nåja, denna dag skulle börja med lite sen julklappshopping med bror min. Alltid trevligt, även om vi kanske var lite väl effektiva. Men tiden gick ut på att vi sökte upp Elin och hennes vän på Waynes istället. Jag väntade mest på Sandra, då jag äntligen skulle träffa henne. Visst fick jag vänta en stund ytterligare, Sandra skulle inte vara Sandra om hon inte var sen, 45 minuter mer exakt. Men det var nice, gick omkring på stan och framförallt Kupan ett tag, skrattade, provade lite kläder och åt naturgodis och så där. Störtmysigt helt enkelt.

Tidspress dock, hade också lovat mormor att komma över på fika. Den är väl inte så mycket att orda om. Jäkligt gott fika och glögg som vanligt, och mer eller mindre vilda diskussioner över matbordet. Bestämde oss för att vi ska dit i kväll, för att kika på El Classico som TV4 av nån jävla anledning frångått sina vanliga sändningsprinciper och lagt den på TV4 sport istället. Allt för att få mer tittare, jävla skräpgäng de är. Trots att de nästan fått 2000 klagarbrev så spelar det visst ingen roll. Men mormor har kanalen!

Jag ska vidare, Malin stod på tur i dagsschemat. Skulle handla lite mat att göra tillsamans och se några julfilmer i deras mysiga lägenhet i Ersmark. Maten var kanske lite sisådär, lite för smaklös för min del, men filmerna var bra. Eller åtminstone en, Love Actually. Den andra filmen The Holliday såg jag inte klart, dels för att det var en chickflick utan dess like, men också för att min mage helt plötsligt vänder sig. Jag springer till deras toalett och spyr, utan att fatta någonting. Ringer farsan för att hämta mig, spyr igen på vägen hem, vid ett dike som värsta fyllot. Kommer hem, spyr 4 gånger till över natten, kan inte sova en blund.

Det betyder väl att jag:

  1. Är för berusad. Men jag hade inte druckit något, förutom en liten likör hos Mormor. Så dålig blir man inte av en likör.
  2. Matförgiftad. Visserligen blev mormor också dålig som mig, men ingen annan har känt av något. Kan vara överanvändning av laktos, men det har jag aldrig spytt för tidigare.
  3. Magsjuk, och där börjar klockorna ringa. Det har nämligen varit kräksjuka på gång i släkten och området, så det är väl förmodligen det som har skett mig. Den verkar slå till snabbt och skoningslöst, först kände jag ingenting, sedan mår jag som att jag blivit överkörd av en ilsken elefant.

Jag mår jävligt illa idag med, men har inte spytt åtminstone. Men illa mår jag, trött är jag och allämnt yr från vätskebristen med. Tog just tempen, 39 grader istället för mina vanliga 36...Så feber förklarar en hel del. El clasico är bara att glömma, mina planer på att kontakta David likaså. Jag kan bara ligga i mitt rum i princip, och göra mitt bästa för att ta igen förlorad sömn. Dieten har åtminstone varit intressant. Tydligen ska det vara en bra idé att dricka små sippar av coca cola. Jag har också druckit en äcklig vätskersättning, ätit en skål kycklingbuljong, svalt pepparkorn och börjat tugga på en påse ostbågar. Jag förstår inte varför, men tydligen ska saltet vara bra, och att ostbågarna drar ihop ämnena i magen på nåt sätt. Jag klagar då inte, värre medecin kan man ta.

Så nu är ju bara frågan om jag kommer att må så här i morrn? På självaste julafton? Ligga i mitt rum, sörpla på buljong och göra mitt bästa för att inte smitta ner resten av familjen?

Lysande.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Tjena, och god fortsättning på dig..hoppas du mår bätre nu och att tomten besökte dig med många fina klappar..för snäll har du väl varit så det räcker och blir över *s*

2007-12-26 @ 19:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0