Min dag i ensamhet + mysigt slut

Ni får återigen ursäkta rubriken, men som ni kanske ser så skriver jag det här relativt tidigt, åtminstone för en sommardag och kanske lördag i synnerhet. Sitter nämligen vid brorsans dator och har blivit väckt av någon skrikande figur som bara inte ville ge sig. Om det var en förbannad tant eller en förbannad unge vet jag inte, men det var då morbida, guterala läten. Men nu verkar de ha slutat. De ville kanske bara inte att jag skulle sova längre. Men oh well, nu är jag ju ändå uppe så lika bra att göra något konstruktivt av det hela? Om nu det räknas som konstruktivt att skriva blogg... ÄH klart det gör. Titta på mig, jag är konstruktiv!

Gårdagen började med att jag var kung över mitt Ursviken hem. Jag var nämligen helt ensam hemma, och då är det banne mig jag som styr och ställer! Nej okej, jag är kanske ingen maktmissbrukare av rang, nästan det enda jag gjorde var att titta på OC och läste dussintalet serier på datorn, och lyssnade på The Fray. Bra band, mycket possitivt överraskad där. Visst låter det fräckt värre? Nej men sanning är den att jag är en stundtals relativt osocial snubbe, om ni nu inte redan har förstått det, och jag blir sur om jag inte får vara i fred och bli lämnad ensam då och då. Så att spendera dagen hemma själv, utan att behöva tänka en tanke eller lyfta ett finger var värd minst två silverslantar. Nu är det i och för sig så jag brukar spendera mina dagar här, men då som sagt med den mycket väsentliga skillnaden att jag fick göra det utan att lyssna på någon annan samtidigt! Nån dag i frid och fröjd i ensamhetens tecken då och då, det är bra för mig.

Annars så ja, gav pappa lite instruktioner till middag då han kommer hem från jobbet vid sex-sjutiden, styrde upp lite lövbiff med en av pappas superostsåser och så bjöd vi hem Jimmy och Elin. Som då är anledningen till att jag sitter här. Om jag blev lockad av brorsans löften om tv och data spel? Eh...jo. Okej, tv-spel är min last men det hade kunnat vara värre! Har inte spelat sedan förra gången jag var här, men det har kliat lite i fingrarna. Och när de då dessutom lockar med ostbricka... då är jag en körd nörd. En fin kväll med andra ord!


Farbror Hipp Presenterar

En gång i tiden tränade jag lite boxerscise, det var mycket, mycket jobbigt men ändå kul. Det är något visst att bara få slå lite. Alla vill vi slåss, på något sätt, någon gång. Vi har väl tagit efter Ryan Atwood för mycket vad vet jag? Det som ju är lite trist är att när man slåss så gör sig någon illa, om man nu inte slåss på ett misslyckat sätt. Men är ni två personer som känner, jo vi är nog lite arga och behöver avreagera oss, eller att du är jättetänd på Tyler Durden i Fight clubb... så boxas då! Men se till att göra det med dem här, uppblåsbara boxarhandskarna och hjälmen!
image15
Jag diggar hjälmarna

Just nu är de slut i lager på Coolstuff, eftersom att den är en sådan storsäljare. Men med lite tålamod så kommer du att kunna köpa dem för 220 spänn. Slåss försiktigt!

image16
"Ladies and gentlemen, boys and girls... leeeeeeeets get reeady tooo ruuuuuuuuuumbleeeeee!!!"

Kommentarer
Postat av: emily

Låter som en fin dag!
Och ang. det tidigare inlägget, klart vi ska styra ansiktspeeling, haha!
Ojoj, jag har halkat efter i fotbollen, måste uppdatera mig lite.
Paris - hahahahahahahaha. Hahahahahaha. Fransmännen är inte sliskiga, dom är nice.

2007-07-08 @ 22:03:42
Postat av: J

Nej jag tänkte att vissa andra har mer koll på dem än vad jag har :P Men fick ingen sliskuppfattning i alla fall ;)
Ser fram emot Mini spaet!

2007-07-08 @ 23:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0