Min nya keps

Återigen, fantasibrist vad gäller rubriken men ni får helt enkelt finna er i det. Det är ändå bara en sån där uppdatering så rubriken  är kanske inte så där tokviktig. Men har ni några klagomål är det bara att göra dem oficiella genom en komentar. Är du lite blyg kan du så klart vara anonym. Internet är grejt eller hur?

Sedan senast handlar det väl mest om vad som skedde senare under helgen, mycket familjehäng blev det. Efter att jag sov hos brorsan fredag till lördag så åkte vi hem till oss igen för en familjekväll. Ja plus Elin då så klart, men hon räknas ju till familjen. Rätt myspys, mat, godis, alokhol, dricka och kanske för första gången någonsin så ville min far spela kort. Kan inte minnas att han har tagit ett sådant initiativ tidigare. Klart gubbjäkeln skulle gå och vinna då! (Nej pappa älskar dig, ingen bokstavlig gubbjäkel bara en... gubbjäkel.) Började dock se hur Jimmy tappade humöret allt mer och mer ju längre kvällen led. Mycket riktigt hade han 28 i blodsockervärde (normalt ligger kring 4-5) men det kändes ändå ganska lugnt. Egentligen är det ett akut värde, men han verkade fixa det rätt bra. Är väl van antar jag.

Söndagen firade han nämligen sitt födelsedagskalas, och då var han minsann pigg och kry. Elin hade bakat enorma mängder fika och mycket med släkt med, vilket så klart var trevligt. Det blev också så klart lite Wii och pappa förvånade mig återigen genom att vara med och spela. Mest imponerade han på mig när han boxades, vilken teknik! Jabb, jabb, jabb, jabb höger krock! Motståndaren knockad. Det var en sådan succé att vi bestämde oss för att ta med oss det till Norrköping när de kör ner mig. Det ska också göras annat på vägen ner, Jimmy och Elin har nämligen bestämmt sig för att skaffa hund igen! Så vi ska kolla på en hundvalp på vägen ner och vägen tillbaka så tar de den med sig. Det är en hane och blandras mellan golden, labrador och setter tror jag det var. Så har du ett namnförslag så hör de gärna på det, genom mig!  =)
Ska visst hända mycket, både nersupning av mina vänner och Wii marathon för hela familjen. Märkliga tider.


Idag har jag annars gått med Malin på stan, i spöregnet. Superspöregnet.  Men det är den bästa tiden för shopping eller hur? När man är för blöt för att göra någonting annat. Jag var i alla fall på jakt efter en hatt eller keps, trot eller ej. Inte någon hatt människa av stor rang, men tyckte det var dags för ett försök. Man blir ju tuff och frän. För det är tufft och fränt med en svart keps på Åhlens ja?

Hupp nu kontaktade David mig, ska bege mig till Lundmark stugan! Hade väl ändå inte tokmycket mer att berätta så... Tjingaling och ha det... ding... pling... King... King?

Ha det king!



Kommentarer
Postat av: la rojiblanca... eeeh, roja...?

Å, vad roligt med en valp!
Och klart att en svart keps är tuff o frän, alltid! :)

2007-07-10 @ 23:15:54
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Ja jag undrar bara hur sur min vovve kommer att bli av att behöva uppfostra ännu en liten snorunge :P
Ja, jag håller faktikst på att vänja mig vid den, ska bli en sån där stinkande grej jag aldrig tar av mig ;)

2007-07-10 @ 23:45:33
Postat av: Emily

Haha, ja, det blir intressant och se vad hon säger om det! :)

2007-07-11 @ 20:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0